România se aliniază direcției: câte mașini electrice s-au înmatriculat în țara noastră
România începe să se alinieze trendului mondial în privința achiziției de mașini electrice. Pe o piață și așa în scădere, segmentul reușește să crească.
Datele DRPCIV arată că vehiculele electrice și hibrid au înregistrat o creștere de 44% în luna august, față de perioada similară a anului trecut. În termeni nominali, nu e ceva uriaș, dar arată un trend îmbucurător. Românii nu se mai feresc de aceste modele, mai ales că au început să apară și stații de încărcare mai multe, iar statul oferă tichete cu sume generoase prin programul Rabla Plus.
Pe o piață auto zdruncinată de pandemie, iată că aceste modele reușesc să crească. Per total, datele DRPCIV pe luna august arată că s-au înmatriculat 12.940 de autovehicule, cu 52,5% mai puține decât anul trecut. Toate analizele arată că procentul mare de scădere are drept cauză volumul foarte mare înregistrat în 2019, însă chiar și așa, volumul din august 2020 este mai mic decât cel din iulie, arată profit.ro.
Românii nu se mai sperie de mașini electrice
Datele APIA arată că cele mai vândute modele au fost, în august, Dacia Logan, cu 10.258 unități înmatriculate după 8 luni din 2020 , în scădere cu 47,3%, urmat de Dacia Sandero cu 5.575 unități (-12,6%), Dacia Duster, 5.440 unități (-30,8%), Renault Clio, 2.409 unități (-44,7%) și Skoda Octavia, 1.970 unități (-44,4%).
Datele mai arată un trend: românii cumpără tot mai puține mașini cu motoare diesel. Ponderea acestora rămâne la un nivel redus (25,2%), deși pe ansamblul perioadei, acestea înregistrează o creștere a cotei de piată în 2020, respectiv 27,8% comparativ cu 26,0%, cât se înregistra în 2019. În ceea ce privește autoturismele pe benzină, acestea înregistrează o scădere de 4,2 pucnte procentuale pe ansamblul primelor 8 luni ale anului 2020 comparativ cu anul 2019, dar continuă să dețină cea mai mare pondere în piață, respectiv 65,9% din total.
Cum spuneam, mașinile eco încep să prindă teren. Această categorie de autoturisme înregistrează, pe ansamblul ei, un volum în creștere (+0,5%), comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit analizei APIA. Pe subcategorii, s-a înregistrat o creștere importantă de 27,4% la autoturismele 100% electrice și una mult mai consistentă, de 116,0%, la cele hibride plug-in.
Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (fără cele mild hibrid), înregistrează, după primele 8 luni din 2020, o evoluție negativă (-13,6%).
După 8 luni, în topul automobilelor electrice (EV și PHEV), care primesc subvenții prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Renault (308 unități), Skoda (285 unități) Volkswagen (162 unități), BMW (153 unități) și Hyundai (140 unități).