Bateria revoluționară a GM care ar putea întrece tot ce a făcut Tesla până acum
Tehnologia care stă la baza mașinilor electrice nu mai e de multă vreme o necunoscută pentru producătorii auto. Dar tehnologia prin care constructorii caută să îmbunătățească bateriile este.
Industria auto știe că viitorul e bazat pe mașini electrice și hibrid și, din acest punct de vedere, Tesla a luat fața tuturor. Numai că, acum, lucrurile trebuie duse mai departe de atât. Producătorii caută să vină cu baterii cu timp de încărcare scurt, autonomie cât mai mare și putere pe măsură.
O soluție revoluționară e pregătită de gigantul american General Motors. Dacă Tesla se gândește să elimine cobaltul, GM merge chiar mai departe și vorbește despre o baterie wireless. Și, dacă planurile se concretizează, ar putea fi un salt uriaș.
Pariul GM care ar putea lăsa Tesla în urmă
Principalul avantaj al GM, dacă planul îi reușește, e reducerea costurilor. Tehnologia anunțată de General Motors este aproape wireless și elimină 90% din firele care conectau diversele segmente ale bateriei. Mai mult, reduce greutatea pachetului cu 15% și, în același timp, și costurile de fabricație, scrie Digi24. Eliminarea firelor înseamnă și reducerea volumului total al bateriei, deci vehiculele pot fi echipate cu unități mai mari și mai puternice.
Și GM anunță și planuri mari legate de autonomie. Practic, mașinile echipate cu noul model de baterie ar putea merge până la 650 de kilometri, adică peste ce oferă chiar și Tesla în prezent. În tot acest timp, nici compania lui Musk nu stă degeaba.
Tesla mizează pe o tehnologie care ar putea face ca bateria să nu mai funcționeze cu cobalt. E un material care se regăsește în toate bateriile litiu-ion și au existat și câteva controverse legate de acest lucru. Problema e că e dificil de obținut și sunt deja acuze la adresa Tesla și altor companii că exploatează minori în minele de cobalt.
Mai mult, există presiuni din partea organizațiilor de mediu, care susțin că minele de cobalt, cum sunt cele din Congo, poluează foarte mult. Dacă acest material natural poate fi înlocuit, costul unei baterii ar putea fi redus, dacă e folosit un produs sintetic.
E o rivalitate între americanii de la GM și cei de la Tesla, ceea ce este foarte bine. Dacă măcar unul dintre planuri reușește, atunci consumatorul are de câștigat: mașinile electrice devin mai accesibile ca preț și extrem de utile la drumuri lungi. Practic, tranziția nici nu va fi resimțită, iar mediul înconjurător are de câștigat.