24 aug. 2020 | 14:28

TikTok iese la atac și vrea să-l dea în judecată pe Trump: de ce totul ar putea fi doar joc de imagine

ACTUALITATE
TikTok iese la atac și vrea să-l dea în judecată pe Trump: de ce totul ar putea fi doar joc de imagine

Presiunea la adresa chinezilor de la TikTok crește în Statele Unite, acolo unde Administrația Trump a pus gând rău aplicației. Acum, și chinezii vor să contraatace.

TikTok e sub o presiune uriașă în Statele Unite, iar soarta i-ar putea fi decisă curând. Pe de-o parte, Administrația Trump vrea să o interzică și face tot posibilul pentru a ajunge acolo, iar pe de altă parte, sunt companii ca Microsoft care-i dau târcoale și ar vrea să cumpere operațiunile din America.

Recent, președintele Trump a semnat un decreat care interzice toate tranzacțiile din SUA ale aplicației și ale companiei-mamă ByteDance. Deși e neclar cum poate fi pus în aplicare decretul, e clar că presiunea e mare. Iar acum TikTok a decis să iasă la atac.

Chinezii ies la atac

TikTok a recunoscut că vrea să dea în judecată Administrația Trump în această săptămână. Se întâmplă după semnarea decretului care spune că orice tranzacție cu ByteDance supusă jurisdicției americane va fi interzisă după 45 de zile. De asemenea, Trump a semnat un al doilea decret care arată că ByteDance are un termen de 90 de zile pentru vânzarea operațiunilor din SUA ale TikTok.

Cu alte cuvinte, Trump vrea ca TikTok să ajungă la americani – fie la Microsoft, fie la Oracle – fie să nu mai poată opera în condițiile normale pe teritoriul american. În SUA,  TiTok a ajuns la peste 100 de milioane de utilizatori pe lună, dar la nivel mondial are peste 800 de milioane de utilizatori activi.

Pe de altă parte, TikTok pare că face acum doar un joc de imagine, să arate că e încă în arenă. Adevărul e, însă, că nu se poate bate cu americanii la ei acasă. Iar fondurile care administrează operațiunile din SUA ar vrea mai degrabă să vândă, tocmai pentru a fi încheiat acest scandal.

De ce nu suportă Trump TikTok

Supărarea lui Trump la adresa chinezilor e foarte bine cunoscută. Faptul că ar avea ceva și cu business-urile chineze care monetizează masiv în SUA n-ar trebuie să te mire. Dar se pare că paharul s-a umplut odată cu mitingul din Tusla. Presa americană a prezenta evenimentul electoral drept un eșec de mari proporții, în ciuda a ceea ce vrea să transmită președintele americanlor votanților săi.

Și o influență majoră a avut chiar aplicația TikTok, acolo unde utilizatorii au făcut tot posibilul pentru a trola manifestarea politică a lui Trump și pentru a răspândi mesaje din zona sabotajului. Câteva zile la rând, înaintea evenimentului, utilizatorii aplicației chineze au încurajat oamenii să se înscrie online și să nu vină la eveniment.

Ceea ce s-a și întâmplat. A fost una dintre rarele ocazii când TikTok a acționat și spre zona politică, din moment ce platforma e una de entertainment și cam atât.

Iar Trump nu avea cum să uite acest episod, deși n-a recunoscut niciodată public acest eșec.