13 aug. 2020 | 12:40

Facebook schimbă modul în care ajung la tine informații despre COVID-19

ACTUALITATE
Facebook schimbă modul în care ajung la tine informații despre COVID-19

Rețeaua socială s-a străduit să combată dezinformarea virală cu privire la pandemie. Facebook face încă un pas pentru a îngreuna răspândirea informațiilor neadevărate despre pandemia coronavirusului.

Rețeaua socială va începe să afișeze un pop-up care apare de fiecare dată când un utilizator distribuie un link către conținut despre COVID-19.

Notificarea va include un link către centrul de informare al coronavirusului al Facebook și va include detalii despre vechimea articolului și când a fost distribuit pentru prima dată. Facebook a lansat o actualizare similar luna trecută, care dă avertismente similare atunci când utilizatorii împărtășesc articole din știri mai vechi.

Facebook speră astfel să încetinească răspândirea informațiilor depășite sau mai puțin credibile. „Notificarea va ajuta oamenii să înțeleagă cât de recentă e o știre, dar și sursa conținutului înainte să o share-uiască”, scrie Facebook într-o actualizare.

Facebook s-a străduit să împiedice dezinformarea virală despre pandemie. Compania a dezvăluit că a eliminat 7 milioane de postări despre coronavirus și a adăugat etichete de fact-checking la 98 de milioane de postări.

Efortul Facebook de a combate dezinformarea

Nu mai puțin de 7 milioane de postări legate de infecțiile cu Covid-19 au fost șterse de Facebook de pe cea mai mare rețea de socializare din lume. Acest efort a avut loc între lunile aprilie și iunie. Pe lângă postările eliminate de pe platformă, alte aproximativ 98 de milioane de postări au fost clasificate ca fiind false. Pentru că nu erau neapărat periculoase, acestea din urmă au primit doar o etichetă suplimentară prin care i se atrăgea atenția cititorului să-și ia informațiile pe acest subiect din altă parte.

Statisticile au fost oferite împreună cu noul set de standarde valabile pe Facebook, disponibile aici. Acolo sunt explicate ștergerile de postări. Ca referință, în anii trecuți, oficialii companiei americane au evitat să includă particularitățile de dezinformare în rapoartele lor, dar în cazul coronavirus au făcut o excepție, pentru că reprezintă un ”pericol iminent”.