03 aug. 2020 | 11:00

Industria auto, pe butuci: împrumutul fabulos, ca să treacă de pandemie

ACTUALITATE
Industria auto, pe butuci: împrumutul fabulos, ca să treacă de pandemie

În timp ce oamenii au stat în casă și au făcut comenzi online, mașinile nu doar că au stat în parcare, dar au încetat să se mai producă, pentru că nu le cumpăra nimeni. În consecință, constructorii auto au căutat să supraviețuiască.

Nu mai puțin de 132 de miliarde de dolari au fost împrumutate în ultimele 5 luni de către companii in industria auto. Toate sumele au fost menite să faciliteze trecerea peste pandemia în condiții optime sau, în unele cazuri, supraviețuirea.

După ce în urmă cu ceva timp aflam cât de gravă a fost scăderea vânzărilor de autoturisme la nivel global, autonews.com confirmă artificiul financiar la care au apelat marile companii pentru a nu-și închide porțile.

Agenția de presă Bloomberg a confirmat că valoarea totală a împrumuturilor realizate la nivel global de către industria auto a fost de 132 de miliarde de dolari. Din această sumă, împrumuturile noi au totalizat 79 de miliarde de dolari, în timp ce refinanțările de credite au fost de 53 de miliarde de dolari. În total, 80% din împrumuturile obținute în acest an au fost contractate începând din luna martie.

În același timp, Bloomberg a analizat situația împrumuturilor pe defalcate pe continente și regiuni ale lumii. Trăgând linie, cei mai mulți bani au fost împrumutați de constructori auto, cu un total de 61,87 miliarde de dolari, dintre care 51.22 miliarde de dolari au fost reprezentați de împrumuturi noi.

Foarte mulți bani împrumutați acum s-au dus pe refinanțarea unor datorii mai vechi, mai ales în America de Nord și în America de Sud. În aceste regiuni, s-au împrumutat 53,47 de miliarde de dolari. Din suma respectivă, 11,32 miliarde de dolari au reprezentat împrumuturi noi, în timp ce restul de 42,15 miliarde au fost refinanțări. La polul opus, constructorii din Asia au realizat împrumuturi de “numai” 16,98 miliarde de dolari.

În final, important este că situația pare să se mai fi remediat pe piața auto, dar interesul este acum mai mult pe modele electrice și hibride. Cei care nu au reușit să se adapteze, vor continua să înregistreze pierderi.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele