Invenția românească prin care vei ști dacă fructele și legumele sunt bune de mâncat
Peelhy, start-up românesc de biotehnologie, dezvoltă, ca răspuns la actualul context epidemiologic, o bio-etichetă care va îmbunătăți igienizarea suprafeţei fructelor și legumelor cu coajă comestibilă.
Aflată în prezent în stadiul de dezvoltare de la prototip la „Minimum Viable Product”, inovaţia biotehnologică unică în lume le va oferi producătorilor și consumatorilor o soluție sigură și accesibilă prin care să obțină igienizarea fructelor și legumelor cu coajă comestibilă, îndepărtând microbii și ceara prin expunere la jet de apă, înainte de consum.
„Pandemia de COVID-19 a adus recomandări și reglementări sporite ȋn ceea ce privește igiena, pe toate planurile. Consumatorii sunt mult mai atenți la igienizarea produselor pe care le cumpără, cu atât mai mult dacă sunt comestibile, ȋn timp ce comercianții implementează diverse măsuri pentru a răspunde acestor cerințe suplimentare de salubritate. Peehly vine ȋn ȋntâmpinarea acestor exigențe sporite, care vor deveni, ȋn viitorul apropiat, noile standarde”, explică Marius Pașculea, fondator și CEO al Peelhy.
Biotehnologia antimicrobiană Peehly a fost concepută ca o soluție inovatoare de diferențiere pe piață pentru producători și distribuitori. Utilizând bioeticheta, aceștia pot limita expunerea consumatorului final la toxiinfecțiile generate de bacteriile E-Coli, Listeria și Salmonella sau de ceara pe bază de petrol, reducând în același timp riscurile de dezvoltare a unor alergii.
„Dezvoltarea unei astfel de biotehnologii inovatoare pentru industria alimentară implică un proces complex de cercetare și, ulterior, de testare a tehnicilor de aplicare la scară industrială. Poate dura și doi ani, însă, pentru a accelera dezvoltarea, ne vom concentra în perioada următoare să atragem finanțare suplimentară pentru a suplini sprijinul logistic, de consultanță, mentorat și finanțare obținut pentru următorii 3 ani prin programul de incubare al Ilfov Business Hub, astfel încât să definitivăm Peelhy într-un timp mai scurt. Dezvoltarea unei astfel de inovații implică o investiție de cel puțin un milion de euro, parțial acoperită în acest moment, o sumă relativ redusă în raport cu potențialul comercial al bio-etichetei pe piața globală”, explică Marius Pașculea.
Soluția inovatoare va putea fi integrată în viitor în procesele de producție și distribuție a fructelor și legumelor cu coajă comestibilă, limitând semnificativ riscurile de expunere la bacterii a consumatorului final.