04 iul. 2020 | 10:02

Schimbarea de la Facebook prin care vrea să-ți arate că e o rețea responsabilă: cu ce te ajută

ACTUALITATE
Schimbarea de la Facebook prin care vrea să-ți arate că e o rețea responsabilă: cu ce te ajută

Facebook e rețeaua socială cu cei mai mulți utilizatori – aproximativ 2,5 miliarde pe tot globul. Numai că nu e deloc lipsită de probleme și, din când în când, caută să convingă că se bazează pe un cadru transparent și responsabil. Nu prea-i iese.

Facebook a vurt să arate că se implică activ în contextul pandemiei de coronavirus. Numai că nu prea i-a ieșit de fiecare dată și de multe ori a fost acuzată de ipocrizie. Acum, mai bagă o fisă.

A anunțat că și pe Facebook și pe Instagram vor fi afișate mesaje prin care utilizatorii sunt sfătuiți să conștientizeze riscurile la care se expun în pandemie dacă nu poartă mască. Utilizatorilor li recomandă să poarte măști pentru a preveni răspândirea COVID-19.

Facebook vrea să arate implicare

Potrivit companiei americane, primul mesaj pe care utilizatorii Facebook și Instagram îl vor vedea când vor deschide aplicațiile respective sau vor intra pe site-uri de pe PC, nu va fi de la vreun prieten, ci va avea legătură cu purtarea măștilor.  Facebook a anunțat că mesajul prin care va încuraja utilizatorii să poarte măști va fi afișat primul în newsfeed la deschiderea aplicației și va ocupa cea mai mare parte a ecranului, dar nu înaintea secțiunii Stories.

Lângă va fi și o poză cu o persoană care poartă mască, iar mesajul va fi unul de conștientizare. Mai mult, va conține indicații despre cum masca se poartă peste gură și peste nas. În mesaj vor fi încorporate și link-uri către paginile autorităților medicale locale, unde utilizatorii pot afla mai multe informații.

Facebook caută să distragă atenția de la boicot?

Criticii rețelei de socializare susțin că Facebook nu face decât să distragă atenția publicului de la scandalul în care a intrat. Sute de companii au anunțat că boicotează rețeaua lui Zuckerberg. Au decis că vor renunța temporar sau complet la reclamele de pe rețeaua socială din cauza faptului că aceasta n-ar face suficient pentru a înlătura conținutul nepotrivit care apare.

Acestea s-au „unit” sub mișcarea cunoscută sub numele de #StopHateforProfit și se referă, în primul rând, la conținutul care incită la ură, în special pe motive rasiale. Mișcarea vine în contextul protestelor împotriva rasismului sistemic care au pornit în lume după ce polițistul din Minneapolis l-a ucis pe George Floyd prin asfixiere, cu genunchiul pe gât.

Facebook pierde bani, evident. Analiștii susțin că dacă Facebook nu este în măsură să convingă companiile care boicotează să reia activitatea, impactul asupra acțiunilor sale ar fi de 17 dolari. per acțiune, estimează analiștii.