Anunțul Tesla care schimbă radical industria auto: totul începe de la funcția care costă cât o Dacia Logan
Mașinile Tesla sunt scumpe, dar și au diverse opțiuni sau dotări care le justifică prețul. De data asta, compania lui Elon Musk ar putea avea, probabil, cea mai scumpă funcție.
Elon Musk a mizat pe două lucruri cu Tesla: mașini electrice care să arate bine și condus autonom. Până acum, condusul autonom era oarecum furnizat prin Autopilot, dar în anumite condiții și limitări. Compania vrea să extindă asta și pregătește un abonament. Da, abonament pentru mașină.
Pachetul Full Self-Driving (FSD) cuprinde opțiunile prin care o mașină Tesla capată abilități pentru condus autonom. Ai Autopilot, Summon sau Autopark. În prezent, pachetul costă 7.000 de dolari, dacă îl adaugi înainte să finalizezi achiziția mașinii. Dacă îl vrei adăugat după, costă 9.000 de dolari.
Ce propune Tesla acum e un abonament. Atât Elon Musk, cât și Zachary Kirkhorn, directorul financiar al companiei, au vorbit recent despre opțiune.
Tesla va face bani și după ce ți-ai cumpărat mașina
Nu e o surpriză că Tesla își vinde mașinile ca pe niște produse pe care să cheltui mai mult pe măsură ce vrei mai mult, cum ar fi FSD sau nuanțe speciale de vopsea. Totuși, prin planul de acum creionat de Musk și Kirkhorn, compania trece într-un sistem de abonament.
„Are sens să cumperi FSD, deoarece achiziția este o investiție în viitor. Suntem încrezători că va fi amortizată pentru client – în beneficiul clientului. Părerea mea e că achiziția FSD e ceva ce oamenii n-ar trebui să regrete.”
Elon Musk
Planul ar fi să lanseze pachetul sub formă de abonament până la finalul anului. Recent, Elon Musk a confirmat că de la 1 iulie va crește prețul pentru FSD.
Kirkhorn susține că e mai eficient să plătești lunar decât toți banii o dată. La un preț de 7.000 de dolari, asta ar însemna circa 100 de dolari pe lună timp de șase ani. Dar prețul final al abonamentului încă nu a fost comunicat. Ar putea fi mai mic, ar putea fi mai mare, dat fiind și creșterea din iulie.
Avantajul ar fi că, la fel ca la telefoane, ai primi rapid cele mai noi opțiuni. Și că ai putea experimenta condusul autonom, deși în Europa s-ar putea să nu fie atât de ușor, dat fiind că legislația nu e la fel ca în SUA.
În momentul în care Tesla va introduce acest abonament, dacă nu i-o ia înainte altă companie, are toate șansele să schimbe strategia tuturor producătorilor mari. A făcut-o cu mașinile electrice, cu vânzările online și acum o poate face cu funcții vândute ca abonament, eventual inclus în prețul de leasing sau în rata mașinii.