Vestea surpriză pentru mii de români care au cont bancar: Raiffeisen dezvăluie ce se întâmplă în timpul stării de urgență
În timpul stării de urgență, Guvernul a venit cu un plan pentru amânarea ratelor. Legea a fost dată la final de martie. Acum, aflăm cum a fost pentru bănci.
Raiffeisen a dezvăluit acum că a primit, în medie, de trei ori mai multe apeluri zilnic în timpul stării de urgență. Vorbim de circa 15.000 de apeluri preluate zilnic. Conform băncii, la 13 aprilie, avea deja 25.000 de cereri de amânare a ratelor primite. În prezent, dacă vrei să aplici pentru așa ceva, ai un formular online.
Potrivit băncii, la mijlocul lunii aprilie, peste 18.000 dintre cererile de amânare rate au venit de la clienţii care aveau în contract opţiunea de amânare a ratelor. Pentru alţi circa 7.000 de clienţi banca a găsit soluţii în raport situaţia concretă lor.
Clienţii băncii pot opta pentru noile reglementări în termenul legal, adică până la 14 mai 2020.
Explozie de apeluri și la Banca Transilvania
La fel ca Raiffeisen și BT a venit cu câteva date despre perioada asta. Diferența e că Banca Transilvania oferă pe site în timp real aglomerarea din call center. Conform băncii, demersul de-a amâna ratele a presupus o explozie a numărului de apeluri. Astfel, această perioadă înseamnă pentru call center, în medie, 20.000 de apeluri telefonice/zi, de două ori mai multe decât de obicei. Până recent, media a fost de trei ori mai mare.
Revenind la Raiffeisen, banca a acordat în ultimele cinci săptămâni credite în valoare totală de 1,5 miliarde de lei pentru companii din farma, retail şi industria alimentară, energie şi HoReCa.
Cristian Sporiş, vicepreşedinte corporate banking în cadrul Raiffeisen Bank, a explicat că situația de acum poate fi o oportunitate, conform ZF. „Personal, cel mai mare risc în momentul de faţă nu-l văd din perspectiva creditului bancar. Băncile şi-au învăţat lecţiile în criza precedentă (2008-2009 – n.r.), iar acum toate au şi capital şi lichiditate pentru a fi în măsură să crediteze, să facă business în continuare. Riscul cel mai mare este la creditul comercial care este extrem de mare în bilanţurile companiilor şi, dacă aici se întâmplă refuzuri la plată de exemplu, există marele risc să intrăm în anumite arierate aşa cum s-a întâmplat în perioada 97-99”, a afirmat acesta.