04 mai 2020 | 18:12

Robotul care procesează sute de cereri de amânare a ratelor pe oră: cine l-a creat

ACTUALITATE
Robotul care procesează sute de cereri de amânare a ratelor pe oră: cine l-a creat
John Schnobrich / Unsplash

Guvernul a venit cu cadrul legal prin care le-a permis românilor ale căror venituri au fost afectate de criză să poată cere amânarea ratelor. Iar băncile au fost luate cu asalt, motiv pentru care au apărut și soluțiile digitale pentru procesarea solicitărilor. Cum e, de exemplu, acest robot.

De când Guvernul a venit cu OUG 37, cea care le permite românilor să ceară amânarea ratelor, băncile au fost luate cu asalt. Au fost depuse sute de mii de cereri, iar personalul instituțiilor are nevoie de ceva timp pentru a procesa aceste solicitări. Soluții, însă, există.

Una dintre ele vine de la Future WorkForce, partenerul Gold al UiPath, care a creat un robot în acest sens. Un robot despre care spune că procesează 240 de cereri de amânare a ratelor la credite bancare într-o singură oră.

Cum funcționează robotul care procesează sute de cereri de amânare a ratelor

Creatorii robotului susțin că au plecat de la premisa că un angajat al băncii nu poate soluționa toate cererile într-un ritm rapid. Soluția digitală e întotdeauna una la îndemână.

„O astfel de cerere este procesată în câteva secunde, în timp ce un angajat al băncii care analizează un astfel de set de documente poate consuma până la 20 de minute pentru a identifica toate detaliile necesare pentru evaluarea corectă şi aprobarea amânării de plată. Aşa cum ne-am aşteptat, clienţii băncilor au depus peste o sută de mii de astfel de cereri, ceea ce a generat un volum de lucru de 50 de ori mai mare pentru persoanele din back-office. Soluţia noastră le poate degreva de orele suplimentare alocate pentru acest proces, însă ea poate fi folosită pe termen lung pentru că poate fi extinsă cu uşurinţă şi către alte procese. Atât timp cât băncile vor implementa cu ajutorul tehnologiei o soluţie de colectare şi procesare a solicitărilor ce se poate modela şi pe alte procese, vor deschide uşile şi spre alte oportunităţi precum actualizarea de date la distanţă, implementarea planurilor de rambursare la expirarea termenului de amânare, preluarea şi procesarea refuzurilor la plată pentru tranzacţii online cu cardul”, susţine Mihaela Moisa, co-fondator Future WorkForce.

Soluţia Future WorkForce se bazează pe un set de tehnologii precum: automatizări dezvoltate folosind atât roboţi UiPath, cât şi integrări cu sistemele interne prin API, şi permite interacţiunea robot – om printr-o interfaţă uşor de personalizat.

Conform companiei, robotul care a fost integrat deja în două dintre băncile care se află în portofoliul start-up-ului de tehnologie preia cererile de amânare a ratelor bancare de pe toate canalele digitale ale unei bănci (formular online integrat pe website, e-mail trimis către adresa oficială, chatboţi), conform procedurilor de lucru ale instituţiei creditoare aliniate cu OUG 37/2020.

După ce robotul intră în posesia informaţiilor depuse, se validează cererea în sistemele băncii şi, după primirea aprobării finale din partea angajaţilor din back-office, acesta va furniza un răspuns automat clientului în maxim trei zile de la depunerea solicitării. De asemenea, deoarece cererile depuse pot fi pentru mai multe tipuri de credite bancare, aplicaţia poate face diferenţierea între acestea şi le redirecţionează către canalele corespunzătoare pentru a fi procesate.