Mașina care ar putea salva Dacia: cum poate evita dezastrul care urmează acestei crize
În mai multe piețe din Europa vânzările Dacia s-au prăbușit. Local, grupul Renault a anunțat vânzări online. O rază de speranță ar putea fi modelul Spring.
Nu e o surpriză că industria auto a fost lovită în plin de criza medicală. De la oprirea producției, cum s-a întâmplat la Dacia, până la scăderea vânzărilor, cum s-a întâmplat și la Dacia. Oricum, există o rază de speranță sub forma modelului Spring.
Această mașină electrică e deja promovată de Renault drept cel mai ieftin autovehicul electric. Va ajunge pe piață în 2021 și, conform prețurilor din piață, ar trebui să debuteze la sub 20.000 de euro. Cars Guide a făcut o analiză a modului în care producătorii auto și-ar putea reveni după perioada asta.
Pentru Dacia, soluția ar fi acest automobil mai ieftin și mai potrivit unei piețe care se orientează tot mai mult către mașini hibride sau chiar electrice. Totodată, publicația atrage atenția că Oroch, o camionetă derivată din Duster, ar fi o soluție. Cel puțin pentru Australia, Duster ar fi o alternativă mai ieftină pentru Nissan Qashqai sau Mitsubishi ASX. În Europa, o camionetă sub marca Dacia, și la un preț mai mic, ar fi o noutate care se poate dovedi de succes, mai ales în piețe ca România pentru antreprenori la început de drum.
Ce știm despre Dacia Spring până acum
Dincolo de câteva imagini, și câteva detalii tehnice, dar și un preț de sub 20.000 de euro, prea multe detalii nu-s disponibile despre Dacia Spring. Știm însă că va fi de oraș, lucru reflectat de dimensiuni: 3,73 metri lungime (la fel ca Renault K-ZE) și asta o pune sub Sandero (aproape 4 metri) și Logan (circa 4,3 metri). Autonomia ar fi de circa 200 de kilometri cu o singură încărcare.
Și chiar și în România ar putea fi de interes. În primele două luni din 2020, cele mai mari vânzări le are Renault Zoe (96 de maşini electrice). BMW este pe locul secund cu 31 de unităţi de i3, la fel ca în 2019, urmat de Nissan Leaf. Datele provin de la Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pe baza cifrelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). O veste și mai bună e că hibridele de tip plug-in (pot fi încărcate și la priză), au urcat cu 102% în acelaşi interval, la 115 unităţi, în timp ce hibridele „obişnuite“ au crescut cu 3,3% la 913 unităţi.