23 apr. 2020 | 13:51

Decizia IKEA care vizează toți clienții. Ce se întâmplă din 28 aprilie

BANI
Decizia IKEA care vizează toți clienții. Ce se întâmplă din 28 aprilie

IKEA e în situația în care veniturile sale sunt dependente de magazinele fizice. După ce în 2019 a deschis unul nou în București, acum vine cu altă veste bună.

IKEA a înregistrat o scădere cu 60% a cifrei de afaceri pe fondul crizei medicale. Acum, magazinul vrea să redeschide reprezentanțele din Europa până la final de aprilie. Reprezentanţii IKEA speră ca lucrurile să reintre în curând în normal, deși asta e aproape imposibil și denotă o neracordare la moment.

În Olanda, magazinele IKEA se vor redeschide pe 28 aprilie, în condiţii stricte. E foarte posibil ca aceeași strategie să fie aplicată și în alte țări. Cele 13 magazine din Olanda vor avea voie să primească doar un număr limitat de clienţi simultan, iar restaurantul şi zona destinată copiilor vor rămâne închise deocamdată.

Redeschiderea IKEA în România, posibilă în valul doi

Compania vizează ca în mai să redeschidă mai multe magazine din Europa. Jesper Brodin, directorul general, estimează că fiecare magazin va fi închis pentru maximum opt săptămâni. Până acum, IKEA a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 60%.

Comerţul online acoperă acum aproximativ jumătate din cifra de afaceri a grupului. Nu este însă în măsură să compenseze închiderea magazinelor.

Până în septembrie, IKEA se pregăteşte deja pentru epoca post-coronavirus. Investeşte într-un stoc mai mare de produse pentru bebeluşi, planifică reduceri de preţuri şi o extindere a ofertei. În timp ce comerțul online creşte puternic în această perioadă – cifra de afaceri generată de vânzările online dublându-se în timpul crizei actuale – Brodin a confirmat, de asemenea, ambiţiile sale de a se concentra mai mult pe showroom-uri mici şi magazine din interiorul oraşelor.

Compania se aşteaptă să îşi recupereze aproximativ 90% din pierderi până în septembrie. În Belgia, oferă acum sfaturi personalizate prin intermediul videoconferinţelor. Clienții pot face o programare online şi pot primi timp de o jumătate de oră sfaturi gratuite din partea unui membru al personalului companiei.