21 apr. 2020 | 17:52

Decizia STB care afectează tot transportul din București: Primăria condusă de Firea a făcut anunțul

AUTO
Decizia STB care afectează tot transportul din București: Primăria condusă de Firea a făcut anunțul
Inquam Photos / Octav Ganea

Transportul public trece prin câteva schimbări semnificative în această perioadă. Odată ce fluxul de călători s-a redus, compania și-a adaptat programul.

Aurelian Bădulescu, viceprimarul Capitalei, a anunțat că aproape 2.000 de angajați ai STB au fost trimiși în șomaj tehnic cu 75% din salariu. Per total, Societatea are circa 11.000 de angajați. Decizia vizează toți angajații, de la vatmani și șoferi de autobuz sau troleibuz până la controlori și vânzători de bilete.

În cazul celor aproape 9.000 de angajați STB care încă muncesc, programul e redus. Parcul auto al Societății de Transport a fost redus deja cu 40%, ca urmare a scăderii cererii de transport în București. Astfel, angajații STB care nu au intrat în șomaj tehnic vor lucra în ture reduse de la cinci la patru zile, astfel încât toți să își poată lua salariul.

Primele măsuri ale STB au fost anunțate în martie. Atunci, și Metrorex a anunțat că modifică programul. Metrorex a anunțat pe 19 martie că ia măsura reorganizării circulaţiei trenurilor de metrou pe toate magistralele. Astfel, numărul de trenuri aflate în circulaţie s-a diminuat cu 15% până la 20% , în funcţie de evoluţia traficului de călători din această perioadă.

Ce-a decis Primăria până acum pentru STB

Inițial, parcul auto al STB a fost redus cu 25%. Motivele invocate atunci, după cum a explicat Gabriela Firea pe Facebook, au fost că a scăzut numărul de călători, dar și trebuie protejați cei care călătoresc și trebuie protejați angajații Societății.

Înainte de această perioadă, STB viza modernizarea parcului auto. Era pe listă cumpărarea a 40 de tramvaie de 18 metri, dar și transformarea unor autobuze vechi de 15 ani, în autobuze Euro 6, pe GPL. În prezent, Primăria București suportă 80% din cheltuielile transportului public.

Totodată, Andrei Creci, directorul general al STB, vorbea la începutul anului că e nevoie de-o mărire a prețului per călătorie. Societatea funcționează la același preț per călătorie – 1,3 lei – de 11 ani. Noul prag ar fi de 2,5 lei.