Ubisoft la E3 2011: Asasini si Iepuri
Anul acesta Ubisoft a implinit 25 de ani de existenta, iar Yves Guillemot a dat startul conferintei cu una din cele mai indragite serii ale companiei: Rayman. Michel Ancel a venit pe scena si a prezentat aproximativ zece minute de gameplay cooperativ din noul Rayman Origins, care pare a fi un sidescroller 2D foarte interesant. Din pacate demonstratia a durat prea mult pentru binele sau, si a ajuns spre final sa devina plictisitoare. Nu ma intelegeti gresit, jocul arata foarte bine si pare a fi distractiv, insa nu este genul de joc pe care il poti promova cu mai mult de 3-4 minute de gameplay fara sa plictisesti.
Dupa Rayman, a aparut si prezentatorul conferintei, intitulat Mr. Caffeine, care s-a dovedit a fi putin cam nesuferit. A facut mai multe glume nesarate despre diverse parti ale corpului, iar apoi ne-a prezentat un nou trailer pentru Driver: San Francisco. Din pacate nu am avut parte si de gameplay in timp real, insa trailerul a reusit sa ma faca sa imi pastrez parerea despre joc. Din punct de vedere tehnic acesta este clar depasit de Grand Theft Auto IV, joc aparut in urma cu trei ani. Marea atractie a jocului o pot constitui masinile licentiate, insa nu par a fi destul pentru a ma convinge.
Surpriza show-ului a fost Far Cry 3, care a primit un trailer de gameplay extins. Acesta pare sa aiba in spate o tehnologie destul de avansata, capabila de a randa insule exotice deschise fara probleme. Din pacate personajele din joc sunt destul de prost modelate si texturate, intrand in contradictie cu restul jocului care arata extraordinar. Spre diferenta de Far Cry 2, noul joc pare sa aiba o poveste ceva mai dezvoltata, iar personajul principal are o voce, lucru foarte important pentru mine. Este posibil ca Far Cry 3 sa ma faca sa ma intorc la aceasta serie, avand in vedere acest trailer.
Randy Pitchford, capul studioului Gearbox Software a fost prezent la conferinta celor de la Ubisoft, insa nu pentru a vorbi despre Duke Nukem Forever. Acesta a venit pentru a anunta un nou titlu din seria Brothers in Arms numit Furious 4. Acesta este un fel de Overstrike (prezentat in cadrul conferintei EA Games), insa plasat in Al Doilea Razboi Mondial. Stilul abordat este cartoony, iar trailerul prezinta echipa numita Furious 4 nimicind un bar plin cu nazisti. Inglorious Basterds pare sa fie influenta principala a acestui nou titlu.
Steven Spielberg si Peter Jackson au vorbit putin despre jocul care se va lansa odata cu filmul Tintin, insa a reusit sa nu impresioneze prin nimic. Grafica este slaba, invechita si stearsa, gameplay-ul neinteresant. Este tipic pentru jocurile facute dupa filme, asa ca nu ar trebui sa ne mire in nici un fel.
A urmat o demonstratie mai lunga pentru Ghost Recon: Future Soldier, care a prezentat o misiune jucata in patru jucatori in modul cooperativ. Aceasta ne-a aratat mai multe stiluri de joc, insa au confirmat faptul ca jocul a suferit modificari majore de la ultima sa prezentare de la E3 2010. Din pacate grafica pare sa fi suferit downgrade-uri semnificative, insa gameplay-ul pare sa fie placut. Avem parte de camuflaj digital, synchronised kills si un cover sistem care sa il rivalizeze pe cel din Gears of War.
Trackmania 2: Canyon a fost de asemenea prezentat, de data acesta cu perioada de lansare stabilita pentru luna septembrie. Jocul va pastra acelasi tip de editor de niveluri care a consacrat seria si va adauga tot felul de functii sociale cu ajutorul noului portal ManiaPlanet.
Prezentarea urmatorului joc a constituit probabil cea mai slaba parte a intregii conferinte Ubisoft. Numit Rabbids: Alive and Kicking, acesta aduce celebrii iepuri pe Kinect. Din pacate, jocul nu pare a fi la fel de distractiv precum titluri precedente de pe Wii, oferind mini-gameuri ca „whack-a-hamster”, sau „fill-a-shape”. Probabil nu jocul in sine a fost problematic, insa modul in care a fost prezentat, cu game designerul Antoine Henry tavalindu-se pe jos pentru a lovi cat mai multi ierpuri, a fost de-a dreptul ridicol. Rabbids: Alive and Kicking vine in luna noiembrie.
Pe partea de jocuri mai casual au fost prezentate Just Dance 3 si Your Shape: Fitness Evolved 2012. Daca despre primul nu stiam decat ca s-a vandut in milioane de exemplare, despre al doilea chiar am fost interesat, deoarece predecesorul sau este unul din cele mai bune jocuri pentru Kinect la ora actuala. Din pacate nu au fost oferite detalii despre noul joc, ci doar a fost confirmata existenta sa. Rocksmith este o alta curiozitate de la Ubisoft, transformand cantatul la chitara intr-un joc, cu scopi educativ. Vom afla in octombrie daca vor reusi sau nu sa ma invete sa cant la chitara, cand vom putea cumpara acest joc (sau profesor) din magazine.
Ultimul, insa nu cel din urma joc prezentat a fost Assassin’s Creed: Revelations, probabil cel mai mare titlu al celor de la Ubisoft. Demonstratia a inceput cu un trailer ce il prezinta pe Ezio mult mai batran decat il cunosteam in jocurile precedente. In trailer apare si Altair (protagonistul primului joc), insa totul este prezentat cu grafica pre-randata. Jocul propriu-zis ne arata orasul Istanbul si ne prezinta cateva din noile abilitati ale lui Ezio. Desi este destul de batran, acesta nu si-a pierdut abilitatile de catarator. Ba chiar a invatat noi miscari, gratie noului Hook Blade care il ajuta sa se catere in locuri care in trecut ii era imposibil. Noile bombe au fost de asemenea prezentate, cat si un aruncator de flacari amplasat pe o corabie. Demonstratia a fost exploziva si sugereaza faptul ca Revelations probabil se va ridica din nou peste predecesorul sau, oferind exact ceea ce si-au dorit fanii Assassin’s Creed.
Acest joc a concluzionat si conferinta celor de la Ubisoft si a reusit sa salveze acest eveniment de la esec total. Chiar daca jocuri precum Rayman Origins sau Far Cry 3 nu par a fi jocuri slabe, conferinta Ubisoft a fost destul de plictisitoare pana la finalul exploziv oferit de Assassin’s Creed: Revelations.