04 mart. 2020 | 18:49

Facebook luptă mai bine cu conturile false: cum se folosește de inteligența artificială

ACTUALITATE
Facebook luptă mai bine cu conturile false: cum se folosește de inteligența artificială

Problema legată de conturile false de pe Facebook este una destul de gravă, iar compania încearcă tot mai mult să o remedieze.

În 2019, compania a șters aproape două miliarde de conturi false de pe platformă în fiecare trimestru al anului. Această cifră nu include și încercările de creare a unor asemenea conturi pe care reușește să le blocheze.

Acum, compania a anunțat cum funcționează cea mai nouă metodă prin care detectează și șterge conturile fake. Este vorba despre ceea ce numește Deep Entity Classification (DEC), un sistem bazat pe machine-learning. Acum, Facebook dă mai multe detalii despre cum funcționează acesta și ce planuri are cu sistemul.

Procesul începe cu identificarea tipului de profil. Pe de-o parte, le avem pe cele clasificate prost de către utilizatori. Ne referim aici la acele profiluri ale unor afaceri sau create pentru un animal de companie pe care utilizatorul din spate l-a conceput drept un profil obișnuit de pe rețea. În cazul acestora, problema este rezolvată ușor: sistemul transformă automat aceste profiluri în pagini pe Facebook.

De cealaltă parte, avem profilurile care încalcă normele de utilizare, folosite pentru a păcăli sau spama alți utilizatori de pe platformă. Acestea sunt șterse automat de către sistem.

Cum funcționează sistemul dezvoltat de Facebook

DEC învață să diferențieze utilizatorii falsi de cei reali după modelele de conexiune de pe rețea. Utilizează peste 20.000 de „deep features” sau caracteristici pentru a descrie fiecare cont, oferind o imagine a comportamentului de pe fiecare profil. În esență, compania a dezvoltat un sistem de inteligență artificială și l-a instruit pentru a fi suficient de precis ca să poată detecta automat conturile care încalcă politicile sale.

De la implementarea DEC, Facebook spune că a redus volumul de conturi false de pe platformă de la 5,2% la 3,8%, dintre utilizatorii activi lunari.

Potrivit lui Daniel Bernhardt, engineering manager în cadrul Facebook’s Community Integrity și care a lucrat la sistem, spune că DEC poate fi adaptat pentru a putea fi folosit de alte companii care au nevoie de o asemenea moderare, inclusiv rețele sociale rivale.