Campanie electorală în era meme: candidatul care vrea să convingă cu glume pe internet
Michael Bloomberg, unul dintre candidații pentru funcția de preșetinte al Statelor Unite, are o metodă ceva mai diferită de a atrage simpatizanți: meme-uri.
Candidatul democraților la președinție colaborează cu creatori de conținut din mediul online pentru a-și crește popularitatea în cursa prezidențială. Pentru asta, a angajat compania Meme 2020, una dintre cele mai mari companii care crează meme-uri pe internet. Rețeaua socială pe care o folosește este Instagram, unde deja există o serie de glume și ironii la adresa acestuia, dar asupra cărora și-a dat acordul.
Campania s-a lansat în această săptămână și include o serie de postări sponsorizate pe platformă. Aici este implicată și pagina de Instagram @GrapeJuiceBoys, cont „specializat” în așa ceva, cu peste 2.7 milioane de urmăritori.
Toate meme-urile folosite în campania lui Bloomberg sunt, de fapt, sub forma unor mesaje directe false care ar veni chiar de la candidatul la președinție.
Mai există și acest exemplu, de pe contul @tank.sinatra, cu peste 2,3 milioane de urmăritori:
Michael Bloomberg vrea să ajungă președinte cu ajutorul meme-urilor
Potrivit The Daily Beast, campania Bloomberg ar fi oferit influencerilor din social media 150 de dolari pentru a crea conținut care să-l sprijine pe Bloomberg prin intermediul Tribe, un marketplace care conectează influencerii cu brandurile.
Un ajuto al campaniei Bloomberg spune că încearcă să schimbe modul prin care Partidul Democrat lucrează cu marketingul, comunicarea și publicitatea și vor s-o facă într-un mod mai modern, care să funcționeze bine pe internet și pe social media. Iar meme-urile ar fi soluția ideală pentru așa ceva.