14 feb. 2020 | 13:13

Partenerul-surpriză pe care și l-a luat Facebook ca să lupte cu minciunile

ACTUALITATE
Partenerul-surpriză pe care și l-a luat Facebook ca să lupte cu minciunile

Facebook face mari eforturi de marketing ca să-ți arate că luptă împotriva fake news. Acum, a încheiat și un parteneriat.

Facebook a trecut, în ultimii ani, prin multe scandaluri. Compania condusă de Mark Zuckerberg a fost acuzată că a „scăpat” datele a zeci de milioane de conturi către terți, că nu face nimic pentru a opri manipularea și dezinformarea și că, de fapt, crede că e prea mare pentru a i se întâmpla ceva.

Din cauza unor scandaluri precum Cambridge Analytica, Mark Zuckerberg a dat niște explicații și prin Congresul american.

Cumva, însă, rețeaua de socializare a reușit să scape basma curată și a reușit să treacă chiar și peste fenomenul #deleteFacebook. Foarte puțini au renunțat, în realitate, la contul de Facebook. Iar acum, pentru a-și crea imaginea unui business curat și obiectiv, a decis să încheie un parteneriat cu prestigioasa agenție de presă Reuters.

În ce constă parteneriatul dintre Facebook și Reuters pe tema fake news

2020 e un an complicat în Statele Unite pentru că urmează alegerile prezidențiale. Și îți mai aduci aminte probabil scandalul din 2016, când s-a vorbit despre faptul că Rusia ar fi influențat scrutinul în urma căruia Donald Trump a ajuns președinte. Pentru a arăta că-i pasă, dar mai ales pentru că e presată de autoritățile americane, rețeaua de socializare a decis să încheie un parteneriat cu Reuters.

În ce va consta, practic, acest parteneriat? În cadrul Reuters va fi creat un departament special care va analiza pozele, videourile și alte tipuri de conținut de pe Facebook. Aria de acoperire se referă doar la conținutul din Statele Unite și vor fi verificate postările din limbile engleză și spaniolă.

Cele două entități n-au vorbit nimic despre cât a costat această înțelegere, adică ce sumă de bani plătește Facebook către Reuters în cadrul acestui parteneriat.

Rețeaua lui Mark Zuckerberg mai are astfel de înțelegeri în Statele Unite, iar printre partenerii cu care susține că lupta împotriva fenomenului fake news se numără Associated Press și agenția France-Presse.