12 feb. 2020 | 11:51

Revolut, un pariu câștigător: cât au încasat cei care au crezut în companie

TEHNOLOGIE
Revolut, un pariu câștigător: cât au încasat cei care au crezut în companie

Revolut e o companie britanică de tip fintech ce a ajuns și la noi între timp. E un sistem care s-a impus, în primul rând, datorită celor care au crezut în el.

Revolut e un fintech ce a demonstrat că se poate impune pe o piață dominată de giganții bancari clasici. A luat naștere în Marea Britanie și a devenit, între timp, primul unicorn al Regatului, cu o valoare de piață de peste 1 miliard de dolari.

Numai că drumul până aici n-a fost ușor. Compania a fost finanțată de un grup de investitori prin intermediul platformei de crowdfunding Crowdcube. Iar cei care și-au pus banii pe această idee au avut câștiguri uriașe.

Revolut, un pariu câștigător

Investitorii care au decis să finanțeze ideea Revolut au înregistrat câștiguri de 19 ori mai mari față de investițiile inițiale. Se întâmpla încă din 2004, când Revolut a început să se uite după finanțare pe Crowdcube.

La început, oricine putea să doneze între 10 și 5.000 de lire sterline. În luna aprilie 2019, fintech-ul a reușit performanța de a atrage o investiție de 250 milioane dolari. Banii veneau de la DST Global, un fond de investiții din Hong Kong. Odată cu acea rundă de finanțare, Revolut devenea unicorn, fiind evaluat la 1,2 miliarde lire sterline.

Compania a devenit unul dintre primele companii unicorn finanțate prin platforme de crowdfunding.

Și succesul avea să se întrezărească încă din iulie 2016, când Revolut strânsese deja un milion de lire sterline de la investitori prin platforma de crowdfunding. După ce au sprijinit compania, investitorilor li s-a oferit posibilitatea să-și vândă acțiunile înapoi la Revolut sau să le păstreze.

În România, Revolut a depășit pragul de un milion de utilizatori. Valoarea totală a tranzacțiilor efectuate până acum este de aproape 4 miliarde de euro, după o creștere de 400% în a doua jumătate a anului 2019. Astfel, România este a doua piață din Europa, cu cea mai mare creștere, după Marea Britanie și înaintea Franței.