10 ian. 2020 | 13:55

Schimbare la Facebook: ce se întâmplă cu recenziile tale

ACTUALITATE
Schimbare la Facebook: ce se întâmplă cu recenziile tale

Facebook vrea să arate că face pași importanți pentru a-și spăla imaginea. Alături de eBay, a promis să ia câteva măsuri legate de recenziile lăsate de utilizatori.

Facebook a fost în mijlocul multor scandaluri în ultimii ani. De fiecare dată, însă, compania lui Mark Zuckerberg a reușit să cadă în picioare. Imaginea platformei a avut prea puțin de suferit și, de atunci, a încercat să canalizeze atenția către alte chestiuni decât problemele sale.

Așa face și acum.

Facebook a anunțat că va lua mai multe măsuri împotriva recenziilor false și înșelătoare pe care le lasă utilizatorii. Evident că rețeaua de socializare a fost forțată să facă acest lucru. Iar presiunea a venit din partea Consiliului Concurenței din Marea Britanie. Aceeași măsură va fi luată și de gigantul comerțului online eBay.

Ce schimbări promite Facebook

Multe business-uri care oferă diverse servicii au pagină dedicată de Facebook. Fie că e vorba de un restaurant, un pub sau o firmă care vinde diverse produse online, acestea sunt de găsit și pe rețeaua lui Mark Zuckerberg. Acolo, sunt mulți utilizatori care lasă recenzii.

Numai că unele sunt false și-i induc în eroare pe alți utilizatori, de multe ori intenționat. Facebook susține că a eliminat 188 de grupuri și a dezactivat 24 de conturi de utilizator, în timp ce eBay a interzis definitiv 140 de utilizatori, din vară şi până în zilele noastre.

Consiliul Concurenței din Marea Britanie s-a referit și la unele postări de pe Instagram, rețea care aparține Facebook, și pe care ar fi niște nereguli la unele postări.

„Milioane de oameni își bazează deciziile de cumpărături pe recenzii, iar dacă acestea sunt înșelătoare sau neadevărate, cumpărătorii ar putea ajunge să fie induși în eroare să cumpere ceva ce nu îşi doresc sau nu lise potriveşte, în dezavantajul comercianţilor cinstiţi”
Andrea Coscelli, director CMA

Facebook și eBay au insistat că nu au permis intenționat un atfel de conținut și că vor lua toate măsurile necesare pentru ca acest lucru să nu se mai repete.

De remarcat că decizia Facebook apare în contextul în UE a instituit un set de reguli pentru a face comerțul online un loc mult mai sigur.