Industria digitală în care 5G va aduce cele mai mari transformări
Operatorii telecom se pregătesc pentru transformarea digitală. Iar IoT și noua tehnologia 5G sunt motoarele acestei transformări.
Internetul s-a dezvoltat puternic în ultimii ani și se pregătește acum să treacă într-o nouă etapă. Tehnologia 5G va fi cea care va schimba modul în care interacționăm online și modul în care ne folosim dispozitivele inteligente. 5G va aduce o viteză de 100 de ori mai mare decât actuala generație 4G. Iar asta va presupune un progres uriaș pentru o serie de industrii.
Vor beneficia de noua tehnologie industria auto, construcțiile, dar și cei care dezvoltă soluții pentru orașe inteligente, semafoare smart și vehicule autonome. 5G și IoT – Internet of Things reprezintă vârfurile de lance ale industriei telecom, se arată într-o analiză EY România.
5G și IoT aduc revoluția
Analiștii EY sunt de părere că liderii sectorului telecom sunt optimiști în privința transformării digitale. Chiar și așa, există o lipsă de sinergie în aplicarea tehnologiilor emergente la nivel de rețea. Și aici se ajunge cu discuția la 5G și IoT.
69% dintre respondenți cred că acestea vor duce la transformarea digitală în următorii cinci ani. Urmează automatizarea și inteligența artificială. Totuși, România nu stă atât de bine la capitolul IoT – Internet of Things. Cu alte cuvinte, puțini români au trecut la case inteligente și la interconectarea tuturor dispozitivelor pe care le au la dispoziție.
„În România se vede în prezent o slabă utilizare a tehnologiilor IoT, care ar putea furniza date relevante, contribuind semnificativ la îmbunătățirea serviciilor către clienți și, ca urmare, ar putea aduce beneficii și avantaje competitive furnizorilor. Principalul motiv ar putea fi reticența în adoptarea noilor tehnologii și a investițiilor reduse în infrastructura modernă, de tip Smart City, și în energie verde, cu toate componentele – educație inteligentă, clădiri, transport, utilități inteligente. Este adevărat că toate acestea presupun viziune și planificare pe termen lung, între unu și cinci ani, cu o gândire coerentă a resurselor necesare și cu o relaționare a tuturor părților interesate”
Carmen Adamescu, EY România
Ce este IoT
IoT înseamnă Internet of Things – adică internetul lucrurilor, dacă ar fi să traduci în română. Practic, e vorba de interconectarea tuturor dispozitivelor și conectarea lor la internet. Odată „împerecheate”, ele pot schimba date între ele și pot ușura activitățile de zi cu zi ale utilizatorilor.
Au rolul, în cazul persoanelor fizice, să îmbunătățească din calitatea vieții. De la aparate electrocasnice inteligente până la periuțe de dinți inteligente – toate au rolul de a sprijini activitățile de zi cu zi. IoT este benefic și pentru creșterea companiilor care caută să se dezvolte și să se transforme din punct de vedere digital. Brandurile au ocazia de a colecta și analiza date, cunosc mai multe despre comportamentul clienților, pot veni cu soluții și pot inova.
Datele ajută companiile să-și dea seama când un produs nu mai e preferat de consumatori sau își pot îmbunătăți liniile de livrare și aprovizionare. Impactul este unul uriaș, iar coeficienții de performanță cresc.