04 dec. 2019 | 10:00

Dacia, cu frâna de mână trasă: ce se întâmplă pe piața din Franța

ACTUALITATE
Dacia, cu frâna de mână trasă: ce se întâmplă pe piața din Franța

Dacia e o marcă ce se descurcă extrem de bine nu numai pe piața din România, ci și din afară. Doar că în Franța, țara companiei mamă Renault, lucrurile nu stau atât de bine.

Dacia a avut o scădere puternică pe piața din Franța în luna noiembrie. Înmatriculările au scăzut cu aproape 21% față de aceeași lună a anului trecut. Potrivit datelor oficiale publicate de Comitetul Constructorilor de Automobile din Franța (CCFA), marca autohtnoă a înmatriculat 9.770 de mașini noi în luna noiembrie.

E o scădere cu 20.9% comparativ cu noiembrie 2018. Totuși, Sandero și Duster rămân în top după primele 11 luni ale anului.

De ce a scăzut Dacia pe piața din Franța

Dacia nu a avut o lună foarte bună în Franța și pentru că întreaga piață s-a mișcat domol. La nivelul întregii piețe auto din Hexagon, a existat, luna trecută, o creștere firavă de doar 0,7% a înmatriculărilor. Astfel, s-au înmatriculat aproape 173.000 de unități.

Dar Dacia încă se descurcă bine în comparație cu alte mărci, care au înregistrat scăderi și mai abrupte. Smart, de exemplu, a avut cu 76% mai puține înmatriculări prin comparația cu noiembrie 2018, Opel – minus 37%, iar Mini – minus 24%.

Din cauza rezultatului slab din luna noiembrie, Dacia nu are tocmai bilanțul pe care și l-ar fi dorit după 11 luni. În intervalul ianuarie-noiembrie, Dacia a înmatriculat 125.762 de mașini noi, în scădere cu 3.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Chiar dacă rezultatele nu-s dintre cele mai bune, Franța rămâne o piață extrem de importantă pentru Dacia. Modelele Sandero și Duster sunt în continuare în top 10 înmatriculări după 11 luni din 2019. Astfel, Dacia Sandero este pe locul cinci în topul celor mai înmatriculate modele cu 62.826 de unități și o cotă de piață de 3.1%, în timp ce Duster ocupă poziția a 10-a cu 44.651 de unități și o cotă de piață de 2.2%.

Per total, la nivel european, înmatriculările mărcii autohtone au crescut după 11 luni cu 13,5%. În Uniunea Europeană s-au înmatriculat până la 479.768 de automobile marca Dacia. Constructorul a luat fața Nissan – partenerul de alianță al Renault, Kia și Seat.