02 dec. 2019 | 08:47

Recordul Volkswagen care arată cum se schimbă industria auto și unde pierde Dacia

ACTUALITATE
Recordul Volkswagen care arată cum se schimbă industria auto și unde pierde Dacia

Seria Golf de la Volkswagen nu mai are nevoie de nicio prezentare. E un model care se vinde ca pâinea caldă, iar fiecare lansare nouă e un succes. Dar ce ai zice dacă gama e-Golf urmează același traseu al succesului?

Volkswagen e cel mai mare producător auto al lumii și tocmai ce a anunțat că pune la bătaie miliarde de dolari pentru a-și diversifica gama de electrice. Printre primele modele lansate de germani se numără e-Golf, fabricat pe platforma de la uzina din Dresden, Germania.

Au trecut cinci ani de la lansarea lui, iar modelul, deși unul electric, a arătat că poate avea succes. Este popular în Europa și-n Statele Unite, chiar dacă infrastructura nu e tocmai pregătită pentru adoptarea la scară largă a electricelor.

Chiar și așa, Volkswagen a spus că modelul e-Golf este un succes. Iar cifrele vânzărilor, făcute publice, confirmă asta.

Câte modele e-Golf a vândut Volkswagen

Modelul Volkswagen e-Golf

Modelul Volkswagen e-Golf

Modelul e-Golf de la Volkswagen a fost prezentat în 2013 la Salonul Auto de la Frankfurt și a intrat în producție anul următor. De atunci și până acum s-au vândut deja 100.000 de unități. Germanii au prezentat cifrele oficial tocmai pentru a sărbători acest succes.

Pentru anul acesta, modelul e-Golf a marcat și un record: între ianuarie și septembrie s-au vândut deja 27.900 de unități. Cele mai bune piețe au fost Norvegia, Germania, Statele Unite, Marea Britanie și Olanda.

Modelul e-Golf e echipat cu o baterie de 100 de kw și are o autonomie de 230 de kilometri. A fost al doilea model VW 100% electric lansat de constructor, după e-Up!. E, practic, punctul de cotitură al germanilor către industria electricelor și, după cum se poate observa, s-a dovedit un pariu câștigător.

În România, prețul unui VW e-Golf este de 19.000 de euro.

Producția e-Golf va fi, cel mai probabil, abandonată curând pentru a lăsa loc noului model ID.3, care intră în producție la finalul anului viitor.