Profitul Telekom România a scăzut considerabil anul trecut
Telekom România a anunțat veniturile înregistrate în ultimul trimestru al anului trecut și evoluția financiară pe tot anul, iar lucrurile nu stau chiar bine. Compania a pierdut bani și profitul a scăzut anul trecut față de 2017.
Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în trimestrul patru 2018 au fost de 242,2 milioane de euro, în scădere cu 9% faţă de perioada similară a anului trecut, iar profitul operaţional (EBITDA) de 26 mil. euro, un declin abrupt, de 44,7%
Per total, grupul de firme Telekom Romania a înregistrat, în 2018, venituri totale de 933 milioane de euro, în scădere cu 4% față de 2017. Profitul operațional (EBITDA) a fost de 138 de milioane de euro în 2018, în scădere cu 16,9% faţă de anul anterior.
Grupul a raportat, conform datelor Deutsche Telekom, 1,7 milioane de linii fixe (-6,6%), 1,1 milioane de clienţi retail pentru net fix (-2,9%) şi 1,443 milioane de abonaţi la servicii TV (-1,8%). Veniturile generate în 2018 de segmentul consumer au fost de 554 mil. euro, în scădere cu 5,8% iar cele din segmentul B2B de 220 mil. euro, în creştere cu 3,3%.
Veniturile din servicii fixe din segmentul retail au scăzut în trimestrul patru al 2018 cu 15,7%, respectiv cu 14%. Această scădere a fost determinată în mare parte de veniturile din voce fixă, adică tot mai puțini oameni vorbesc de pe telefoane fixe de aici rezultă și scăderea.
Pe de altă parte, veniturile totale din serviciile integrate fix-mobil au crescut cu 9,1%, pe fondul creşterii numărului de clienţi din acest segment cu 44% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 726.000 de clienţi pentru serviciile convergente.
Reprezentanții operatorului telecom spun că segmentul de internet TV a crescut cu 13% comparativ cu anul trecut, iar în al patrulea trimestru al anului 2018 compania a avut 1,14 milioane de clienți broadband, un minus de 3,1% față de aceeași perioadă din 2017.
La 31 decembrie 2018 baza totală de clienți ai Telekom Romania Mobile era de 4,6 milioane, în scădere cu 2,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive, potrivit reprezentanților companiei.