25 oct. 2018 | 18:30

Facebook copiază o altă aplicație populară, pentru că a rămas fără idei

ACTUALITATE
Facebook copiază o altă aplicație populară, pentru că a rămas fără idei

Strategia Facebook pentru a face față competiției a devenit evidentă: copiază și spunele utilizatorilor că le oferi ceva orginal. A făcut asta cu Stories de la Snapchat, iar acum vrea să copieze populara aplicație TikTok.

Tik Tok este o aplicație unde utilizatorii pot crea clipuri video de 15 secunde pe care pot adăuga melodii sau alte efecte sonore. Aplicația este dezvoltată de compania chinezească ByteDance, ce ar putea deveni cel mai valoros startup din lume, depășind Uber. TikTok a fuzionat cu Musical.ly în urma achiziției de 1 miliard de dolari realizată de chinezi.

Aplicația Facebook se numește Lasso și este dedicată adolescenților. CU aceasta, utilizatorii vor putea să se înregistreze dansând și făcând lip-sync. „Este o copie a TikTok. Este full-screen, construită pentru adolescenți, distractivă și amuzantă, provoacă creativitate”, a declarat o sursă din interiorul Facebook.

facebook

Ceea ce ar putea avea Facebook în plus față de TikTok este lungimea clipului. În pe aplicația chinezilor te poți înregistra folosind o anumită melodie doar timp de 15 secunde pentru a nu încălca drepturile de autor. Cum Facebook a obținut licențe de la majoritatea caselor de producție, utilizatorii ar putea folosi melodii întregi pentru lip-sync, dansuri și așa mai depate.

În 2016, Facebook a creat o echipă pentru a afla de ce Musical.ly are succes la adolescenți, dar proiectul a fost pus pe pauză după ce s-a ajuns la concluzia că Musical.ly nu e atât de populară pe cât pare. Totuși, TikTok a achiziționa Musialy în iulie 2018, iar atunci aplicația avea în jur de 500 de milioane de utilizatori lunari la nivel global.

Rețeau socială a lansat de curând așa numitele stickers muzicale pe care le poți folosi pe Instagram pentru a adăuga soundtrack-uri pe Stories. De asemenea, se pare că Facebook lucrează și la opțiunea de a-ți adăuga melodia favorită la profil, astfel străini și prietenii să știe ce muzică mai asculți.