Dacia 1310 Hycomat, mașina „monstruoasă” cu trei volane
Mașinile viitorului nu vor mai avea volan. Mai în glumă, mai în serios, unele dintre mașinile din trecut se pare că aveau prea multe volane. Acesta este și cazul modelului Dacia 1310 Hycomat, un automobil echipat cu trei volane, toate însă la fel de necesare.
Dacia 1310 Hycomat este varianta adaptată a modelului Dacia 1310. Aceasta este destinată persoanele cu handicap. Conform sursei citate, volanul din mijloc este cel obișnuit cu care se ghidează direcția automobilului.
Volanul poziționat deasupra ține loc de frână. Totodată, volanul de dedesubt este accelerația. Când șoferul trăgea de volan spre el, se mărea turația automobilului. Mașina este dotată cu ambreiaj hycomat (sistem care presupune lipsa abreiajului). Placa de presiune este comandată de un cilindru hidraulic care, la rândul sau, este comandat electric.
Din păcate, nu s-au păstrat informații despre numărul de unități Dacia 1310 Hycomat fabricate la Mioveni.
Ce pățești dacă parchezi pe locurile persoanelor cu handicap
La noi în țară, gararea mașinii pe locurile persoanelor cu dizabilități este „sport național”. Cei ce fac acest lucru riscă să fie sancționați de oamenii legii cu amendă cuprinsă între 200 și 500 de lei (cu posibilitatea achitării a jumătate din sumă în 48 de ore).
Câte persoane cu handicap sunt în România?
În urmă cu un an, numărul cetățenilor cu dizabilităţi din România era de 784.527 de persoane, ceea ce reprezintă 3,53% din populaţia țării. Cifrele arată că, dintre acestea, 97,7% se află în îngrijirea familiilor şi/sau trăiesc independent şi 2,3 procente se află în instituţiile publice rezidenţiale de asistenţă socială.
Când va fi lansată prima mașină de serie fără volan
Reprezentanții General Motors au anunțat în urmă cu câteva luni că își propun ca până în 2019 să scoată pe piață automobile care nu vor mai fi dotate cu volan sau pedale.
„Este un moment destul de interesant în istorie, dacă ne gândim că ar putea fi prima mașină produsă în serie în care șoferul să nu poată deține controlul”, a punctat Dan Ammann, președintele GM.