Google învață de la Apple și îți bagă reclame în Play Store
Căutările tale de aplicații în Play Store vor deveni un pic mai elaborate de acum înainte. Google a decis să introducă reclame printre rezultate și s-ar putea să le vezi înaintea aplicațiilor pe care le dorești.
Nimic nu este mai frustrant decât să cauți rapid o aplicație în magazinul virtual de pe mobil, doar ca să întâmpini vreo două trei reclame până ajungi la ceea ce cauți. Din păcate, Apple a implementat un astfel de sistem în urmă cu aproximativ doi ani. La momentul respectiv, înaintea tuturor rezultatelor la căutări din App Store, ai început să vezi ”rezultate recomandate”. În realitate, acela era doar un nume mai pretențios pentru reclame.
Cei de la Google s-au decis că aceasta este o ocazie de îmbogățire care nu trebuie ratată. Din acest motiv, au introdus și ei reclame în Play Store. Diferența este că vorbim de o serie de reclame semnificativ mai agresive decât cele pe care le vezi la Apple. În primul rând, este vorba de reclame în format video care, după un tap intenționat sau din greșeală, îți ocupă întreaga suprafață a ecranului.
Partea bună, dacă o putem considera așa, este că reclamele din Play Store se află într-o fază de test. Astfel, pe lângă faptul că s-ar putea să nu le vezi momentan, sunt câteva șanse ca gigantul din Mountain View să reinventeze întregul concept sau să renunțe complet la el.
Reclame în Play Store au existat în trecut, dar niciodată nu au fost în format video și nu ți-au acoperit întregul ecran. Până acum, a fost vorba doar de recomandă de programe ce erau evidențiate cu sigla Ads în stânga sus. Oficialii companiei americane au fost entuziasmați să afirme că reclamele din Play Store au facilitat peste 10 miliarde de instalări de aplicații.
Aparent, Google face experimente și cu un mecanism care îți oferă recompense digitale în jocuri sau în aplicații, dacă tolerezi vizionarea câtorva reclame. Rămâne să vedem cât timp va mai trece până când noile modificări vor fi implementate în fiecare colț al mapamondului.