01 mart. 2018 | 16:27

ING susține că a atins un număr record de utilizatori Home’Bank

ACTUALITATE
ING susține că a atins un număr record de utilizatori Home’Bank
ING Web Café/Facebook

ING susține că 2017 a fost un an digital. Clienții au interactionat din ce în ce mai mult prin platformele digitale, prin aplicații ca Home’Bank sau platforma ING Business.

Poate cea mai interesantă statistică e că, în 2017, au fost înregistrate peste 100 de milioane de tranzacții prin POS și în platformele de e-commerce. Asta e cu 48% mai mult decât în 2016. Totodată, aplicația Home’Bank a înregistrat 830.000 clienți activi, adică 73% din totalul numărului de clienți.

În ceea ce privește numărul total al clienților la nivel de ING Group, acesta a crescut la 37,4 milioane în anul precedent. Două oferte de retail principale au atras atenția clienților în 2017: ING Card Complet și creditul digital de nevoi personale. Relansarea contului Card Complet în 2017 a dus la creșterea cu 25% a numărului de clienți până la 713.000 de clienți care încasează veniturile la ING.

În septembrie, a fost lansat creditul de nevoi personale disponibil în Home’Bank prin intermediul semnăturii electronice. În trei luni de la lansare, 13% din totalul creditelor de nevoi personale au fost oferite online. Iar unul din șase români a ales în 2017 un credit de nevoi personale sau ipotecar de la ING.

Un alt fapt la care ar trebui să fii atent e că creditarea a crescut în 2017 cu 21%, la 21,2 miliarde, de la 17,6 miliarde, cu o alocare echilibrată între segmentul de persoane fizice (56%) și companii (44%). Cota de piață în creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, creditele în lei reprezentând 76% din împrumuturile totale.

În 2017, ING a creat și platforma pentru antreprenori, ING Business, dar și primul card de credit instant dedicat IMM-urilor. În acest sens, Michal Szczurek, director executiv ING Bank România, a declarat că banca are o cultură a inovației, iar scopul lor este să le ofere clienților o experiență care să îi diferențieze. De unde poți intui că, în 2018, miza va fi digitalizarea și dezvoltarea pe zona fintech (un domeniu din ce în ce mai popular în România).

Cât despre bani, la finalul lui 2017, ING a raportat un profit net de 493 milioane lei. Banca a obținut venituri cu 112 milioane lei mai mari în 2017, în creștere cu 20% față de anul 2016, excluzând veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa în anul 2016. Numărul clienților activi a ajuns la 1,14 milioane în 2017.