20 iul. 2017 | 14:57

Producătorii vor să crezi că îți vând dispozitive inteligente, mai ales când nu e cazul

ACTUALITATE
Producătorii vor să crezi că îți vând dispozitive inteligente, mai ales când nu e cazul

Din ce în ce mai mulți creatori de software împing dincolo de limită reclamele pentru dispozitive inteligente, păcălind utilizatorii.

Inteligența artificială este un domeniu care capătă din ce în ce mai multă popularitate, iar creatorii de dispozitive și de software sunt conștienți de asta. Tocmai din această cauză, aceștia exagerează rolul inteligenței artificiale în cadrul produselor comercializate, iar asta o arată un raport de la firma de cercetare Gartner.

Gartner urmărește valurile de popularitate din piață cu o unealtă pe care o numește Hype Cycle, iar aceștia compară trendul actual, de supraestimare a capacităților de inteligență artificială, cu trendul apărut relativ recent, în care produselor li se face o reclamă agresivă pentru a promova faptul că sunt prietenoase cu mediul, chiar dacă nu e cazul.

Mai bine de 1000 de producători spun că produsele lor au inteligență artificială, dar majoritatea acestora aplică eticheta aproape gratuit, conform celor de la Gartner, citați și de axios.com. Kriti Sharma, care coordonează echipa de AI de la Sage, spune că multe companii vor să rezolve cu inteligența artificială probleme pe care oamenii le-ar rezolva mai bine. De asemenea, aceasta spune că inteligența artificială este doar un paravan pentru automatizare, de cele mai multe ori.

Sharma spune că majoritatea tehnicilor de inteligență artificială folosite acum nu sunt noi și că majoritatea au fost create, într-o formă sau alta, încă din anii 1960. Trendul de acum a apărut deoarece capacitățile software au permis AI-ului să fie folosit mai ușor și să fie introdus în mai multe produse, cum ar fi asistenții virtuali.

Exagerarea ar putea pune în pericol adevărate utilități ale AI-ului, deoarece distrage atenția de la faptul că aceste sisteme trebuie perfecționate.