RCS & RDS: Digi Mobil lansează serviciile VoLTE și VoWiFi, dar aduce și alte beneficii clienților
Digi Mobil, parte a grupului RCS & RDS, a anunțat astăzi că pregătește servicii VoLTE și VoWiFi pentru clienții săi, dar asta nu e singura noutate.
Digi Mobil a anunțat astăzi planurile atât pe termen scurt, cât și pe termen ceva mai lung, în ceea ce privește îmbunătățirea serviciilor oferite clienților săi. Aceștia se laudă cu o creștere destul de mare a numărului de abonați, aproximativ 3.305.000 în Q1 2017 (dintre care aproximativ o treime ar fi beneficiari de Digi Optim Nelimitat). Aceștia rămân lideri de piață și la capitolul portări, având aproximativ 1,2 milioane de numere venite din alte rețele, iar pentru toți acești clienți, RCS & RDS este conștientă că trebuie să facă schimbări.
RCS & RDS: VoLTE și VoWiFi în oferta Digi Mobil
Începând cu luna august sau septembrie, în funcție de finalizarea tuturor lucrărilor și consultărilor din piață, Digi Mobil le va oferi tuturor abonaților serviciile VoLTE și VoWiFi, cu suport din partea infrastructurii 4G. Astfel, noul serviciu funcționează ca unul de tip VoIP, folosindu-se de rețeaua 4G/LTE de date mobile a companiei.
În loc să consumi minute, vei consuma trafic de internet atunci când ai la dispoziție posibilitatea de a efectua un asemenea apel, încurajându-se digitalizarea serviciilor. În cadrul unei demonstrații efectuate în cadrul prezentării, am observat că apelurile se conectează mult mai rapid din momentul inițierii, în mai puțin de două secunde. De asemenea, calitatea convorbirilor ar urma să fie mai ridicată decât cea a apelurilor clasice.
Am discutat pe scurt cu Valentin Popoviciu, vicepreședinte RCS & RDS, despre implementarea noului serviciu în oferta Digi Mobil. Compania colaborează în prezent cu mai mulți producători de terminale și chipseturi, pentru a putea integra noile servicii cu ușurință. Astfel, ar urma ca o bună parte din telefoanele disponibile în oferta Digi Mobil să beneficieze de compatibilitate cu VoLTE și VoWiFi.
Am fost curios să înțeleg cum vor afla clienții despre noul serviciu, iar dl. Popoviciu mi-a răspuns că Digi Mobil va afișa pe site o listă completă a tuturor terminalelor compatibile, după ce testele vor fi finalizate, iar acestea vor primi și un upgrade de software din partea producătorului, pentru a putea fi capabile de apeluri VoLTE și WiFi.
Conform dlui. Popoviciu, ar urma să intre și terminale noi în ofertă, iar aici intuiesc că acestea ar veni la pachet cu serviciile VoLTE și VoWiFi, fără să mai fie nevoie de eforturi din partea utilizatorului. Când serviciul va deveni disponibil, utilizatorii vor fi informați dacă dispozitivele lor sunt compatibile cu serviciul VoLTE, iar aceștia vor putea merge și în magazinele Digi pentru asistență în vederea activării serviciului. De asemenea, atunci când un astfel de apel este efectuat, va apărea și un logo specific VoLTE în bara de sus a telefonului.
RCS & RDS: Digi Mobil își îmbunătățește acoperirea
În cadrul conferinței, axată pe noutatea VoLTE și VoWiFi, s-a discutat și despre alte aspecte ale rețelei Digi Mobil. Punctez îndeosebi aspectul calității internetului de la metrou: stațiile au parte de acoperire 4G de ceva vreme, iar compania face acum eforturi ca, până în luna septembrie a acestui an, toată rețeaua de metrou a Bucureștiului să fie deservită de rețeaua 4G. Momentan, problema este încă destul de mare, deoarece telefonul se tot deconectează și se reconectează la ieșirea și intrarea în stații, pentru a comuta între rețele. Acoperirea completă ar urma să ofere o calitate ridicată a experienței de utilizare în subteran.
Am avut parte și de câteva mențiuni legate de 5G, însă detaliile sunt destul de vagi la momentul actual. Cert este, însă, că RCS & RDS se pregătește pentru noul standard de telecomunicații și înțelege implicațiile acestuia, nu doar la nivelul utilizatorilor, ci și la nivelul serviciilor care ar urma să beneficieze de acesta (mașini autonome, dispozitive IoT, etc).