26 iun. 2017 | 08:10

Super Mario transpus în lumea reală te obligă la sport prin parc

VIDEO VIDEO

Un dezvoltator pasionat de realitate augmentativă a creat de la zero una dintre cele mai spectaculoase versiuni de Super Mario.

Franciza de jocuri Super Mario include titluri lansate pe parcursul câtorva decenii. Cele mai multe dintre ele sunt foarte reușite și au potențialul de a crea dependență. Este imposibil însă ca cei de la Nintendo să lanseze o variantă a titlului pentru realitate augmentativă, în contextul în care încearcă să-și promoveze propriile console ca fiind mediul perfect pentru aventurile lui Mario și Luigi. Din acest motiv, Abhishek Singh a creat o versiune impresionantă de Super Mario menită pentru realitate augmentativă.

Dezvoltatorul a folosit un kit Microsoft HoloLens pentru a crea această iterație a popularului joc. Din păcate, din motive de drepturi de autor, jocul nu va ajunge niciodată online. Singura soluție pentru reiterarea experienței din titlul de mai sus este achiziția unui HoloLens și investirea unei cantități semnificative de timp într-un proiect similar.

Jocul efectiv creat de către Abhishek Singh este la persoana întâi și te pune pe tine ca jucător în piele lui Mario. Astfel, trebuie să mergi, să sari peste țevi de culoare verde, să calci pe Goombas și să vânezi ciupercuțe. Într-un interviu acordat celor de la CNET pe marginea subiectului, Singh a ținut să menționeze că ideea pentru acest nivel de Mario i-a venit când a început să descopere fundamentele dezvoltării de conținut pentru HoloLens.

Pe lângă framework-ul oferit de Microsoft posesorilor de HoloLens, dezvoltatorul pasionat de Super Mario a folosit motorul grafic Unity 3D pentru materializarea visului său. Clipul de mai sus, fără nici un fel de postprocesare sau editare a fost imortalizat prin intermediul unei căști HoloLens. Vizavi de dificultățile întâmpinate, Abhishek Singh a ținut să menționeze că a fost destul de greu să adapteze HoloLens pentru proiecte la scară largă. La bază, respectivul echipament a fost destinat unor proiecte de dimensiuni mai reduse. Deși nu va putea posta online întregul proiect, Singh a afirmat că se gândește să ofere codul sursă altor dezvoltatori de jocuri.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele