31 mai 2017 | 14:14

De ce persoanele creative văd lumea cu alți ochi

ȘTIINȚĂ
De ce persoanele creative văd lumea cu alți ochi

 

Persoanele creative ar putea vedea lumea cu alți ochi, având o curiozitate aparte care le trezește interesul pentru mai multe lucruri, potrivit unui nou studiu.

Creativitatea se măsoară în funcție de posibilitățile pe care le vezi în lucrurile care te înconjoară, în utilitatea pe care le găsești pentru ele, dar și o deschidere spre nou și capacitatea de a construi ceva de la zero, folosindu-te de imaginație. Potrivit psihologilor, deschiderea spre nou este o caracteristică de care dispun persoanele creative și în funcție de care poate fi prezisă performanța și atenția distributivă- „motivația de a explora cognitiv lumea exterioară și interioară este un indicator al creativității”, notează iflscience.com.

Cercetătorii susțin că persoanele deschise la nou nu doar că au o perspectivă diferită asupra lucrurilor, dar ele văd lucrurile diferit în mod real față de majoritatea oamenilor. Din câte se pare, creativitatea se poate datora unei modificări oculare, care determină o experiență vizuală diferită. Persoanele creative au capacitatea de a vedea mai multe lucruri deodată, suprapunând imagini și detectând cu rapiditate corelații între ele.

Studiul realizat de cercetători le-a arătat acestora că tendințele creative se extind până la percepția vizuală de bază, care expune persoanele creative unor experiențe diferite fundamental.

Persoanele creative pot vedea lucruri care altora le scapă

O altă diferență notabilă între persoanele obișnuite și cele creative este determinată de fenomenul orbirii perceptuale. Oamenii experimentează acest lucru atunci când sunt foarte concentrați asupra unui lucru că nu mai pot observa orice altceva. Spre exemplu, un studiu concret a analizat acest fenomen- participanții au fost rugați să privească un clip video în care persoanele aruncau mingea de la una la cealaltă și li s-a cerut să numere pasele între jucătorii îmbrăcați în alb. În timpul videoclipului o gorilă își face apariția pe ecran pentru scurt timp.

Acest experiment le-a arătat cercetătorilor că persoanele creative tind să detecteze apariția gorilei în cadru, spre deosebire de persoanele obișnuite. Încă o dată, specialiștii pun aceste rezultate pe seama modului în care informațiile vizuale sunt transmise mai departe spre zona din creier responsabilă de înregistrarea lor. În cazul persoanelor creative, se pare că ele au o atenție distributivă mai bine dezvoltată.

Partea bună pentru restul oamenilor este că personalitatea este maleabilă, ceea ce înseamnă că poți modifica, cu multă muncă, trăsături de caracter care te deranjează. În plus, în funcție de experiențele și lucrurile cu care dai piept zilnic, îți modifică inevitabil caracterul. Spre exemplu, deschiderea spre nou crește pentru studenții care aleg să studieze într-o altă țară.