ANAF descoperă și mai mult internetul: În curând, nu vei mai sta la coadă la Fisc pentru afacerea ta
Spațiul Privat Virtual creat de către Fisc pentru eficientizarea relației cu ANAF devine, în curând, disponibil și pentru persoane juridice.
Persoanele fizice au, de ceva vreme, acces la Spațiul Privat Virtual – SPV, însă și persoanele juridice și companiile vor avea posibilitatea de a accesa aceste funcții. Începând cu data de 1 iunie 2017, accesul la SPV va deveni disponibil pentru entitățile juridice, simplificând o mulțime de proceduri.
Ordinul de ministru detaliază modul în care Spațiul Privat Virtual va putea fi folosit, dar și care sunt procedurile necesare pentru utilizare. Una dintre cerințele cheie legate de accesarea acestor funcții este ca firmele care doresc acces să aibă certificat de semnătură electronică, scrie startupcafe.ro.
Spațiul este găzduit de serverele ANAF și ale Ministerului Finanțelor Publice, iar cu ajutorul acestuia, persoanele fizice, iar acum și cele juridice, au posibilitatea de a comunica electronic cu instituțiile financiare. Comunicarea se desfășoară în ambele sensuri, atât dinspre ANAF spre cetățean, cât și dinspre persoană către Fisc.
Între documentele pe care persoanele juridice le vor putea trimite către Fisc se regăsesc declarații fiscale, cereri, sesizări, petiții, audiențe și nu numai. De cealaltă parte, ANAF va putea trimite acte administrative emise, decizii de impunere, acte de executare, cazierul fiscal și multe altele.
Unele dintre documente sunt eliberate și trimise automat de către instituțiile abilitate, în timp ce altele pot fi eliberate la cererea persoanelor juridice. Întregul ordin de ministru poate fi consultat aici.
Schimbarea care are loc în Spațiul Privat Virtual nu este de natură să afecteze modul de funcționare pentru persoanele fizice, care se vor putea autentifica la fel ca până acum. Certificatul de semnătură electronică, însă, este necesar pentru firme și persoane juridice.