Google Maps ar putea introduce reclame în aplicațiile pentru mobil
Google Maps este unul dintre cele mai populare servicii disponibile pentru Apple, cu toate că nu aduce mari venituri.
Lucrurile s-ar putea schimba, însă. Într-o discuție cu un analist de pe Wall Steet, compania a arătat că această alegere este una care are legătură cu viziunea pe termen lung față de platformă, conform CEO-ului Google, Sundar Pichai.
Pichai a continuat, adăugând faptul că Maps nu a ajuns la un maximum de popularitate, deoarece numărul de utilizatori este în continuă creștere, chiar și la câțiva ani de la lansare. Asta se datorează faptului că serviciul începe să prindă din ce în ce mai mult pe piețele în curs de dezvoltare. De asemenea, Pichai este de părere cu, odată cu creșterea popularității realității augmentate, Maps ar putea servi un rol și mai important în ceea ce privește strategia de viitor a companiei.
Cele mai interesante detalii se leagă, însă, de viitorul monetizării serviciului Google Maps. ”Sunt sigur că ați observat schimbările din Google Maps în ultimele luni. Dacă deschizi aplicația și te deplasezi în diverse zone, primești mai multe informații despre ce poți face acolo, unde poți mânca și altele. Aceste mesaje au început să primească feedback bun de la utilizatori și cred că ne oferă oportunitatea de a adăuga și mai mult acolo”, arată Pichai.
Cu alte cuvinte, dacă Google crede că utilizatorii apreciază recomandările de restaurante și alte atracții din zona în care se află, atunci Maps ar putea introduce un sistem de monetizare similar cu cel al Waze, celălalt serviciu de navigație deținut de gigantul tech, arată mobilesyrup.coms.
Se poate ca monetizarea să fie făcută și altfel, dar e greu de crezut că ar putea fi introduse bannere și reclame intruzive în Maps.