10 apr. 2017 | 10:04

Cum motivează Curtea de Apel Cluj legalitatea serviciului Uber

ACTUALITATE
Cum motivează Curtea de Apel Cluj legalitatea serviciului Uber

Uber rămâne un serviciu controversat în România, având parte de acțiuni în instanță din partea firmelor de taximetrie.

Serviciul Uber este disponibil în București, Brașov, Cluj-Napoca și Timișoara, iar compania are planuri de extindere, chiar dacă are de-a face cu o serie de piedici juridice. Serviciile oferite de companie au mai fost suspendate în Cluj și în trecut, dar s-a revenit asupra deciziilor. Acum, Curtea de Apel Cluj a publicat motivele pentru care Uber rămâne în legalitate.

Curtea de Apel Cluj a respins cererea de ordonanță președințială de încetare a activității Uber în orașul Cluj Napoca. În motivare se arată că această companie nu prestează activități de transport public de persoane fără autorizație. În plus, ”activitatea de a gestiona o platformă tehnologică ce facilitează desfășurarea de activități nu echivalează cu desfășurarea efectivă, de către gestionarul platformei, a activităților ce se desfășoară prin intermediul acesteia”, scrie clujust.ro.

Partea reclamantă, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania, nu a reușit să dovedească faptul că are un ”interes legitim, născut și actual pe tărâmul concurenței neloiale afirmate”.

Conform Curții de Apel, compania nu desfășoară activități de transport, ci gestionează o platformă tehnologică. În motivare se arată că nu se poate susține cu temei că Uber prestează activități de transport public de persoane fără autorizație. Astfel, nu se poate interzice activitatea acestora, pe fondul unor practici de concurență neloială pe care le invocă reclamanta.

În plus, Curtea de Apel spune că activitatea Uber pune în legătură ”persoane cu alte persoane pentru satisfacerea unor nevoi economice reciproce privind deplasarea de la A la B”, iar asta nu echivalează cu activitatea de transport sau cu cea de transport public.

Avem, așadar, de-a face cu un nou succes pentru Uber. Asta ar trebui să le dea de gândit companiilor de taximetrie, care vor avea de regândit prioritățile în ceea ce privește (re)câștigarea clienților.