Câți români folosesc Uber la doi ani după lansarea platformei la noi în țară
Lansat în București în februarie 2015, UBER s-a extins în ultimii doi ani în Cluj, Timișoara și Brașov și a ajuns la 250.000 de utilizatori, de peste trei ori mai mult față de februarie 2016. În prezent, România este pe locul al doilea în Europa Centrală și de Est, după Polonia, la numărul de utilizatori UBER.
Dacă ritmul de creștere a serviciului se menține, până cel mai târziu în 2020 București ar putea fi primul oraș din Europa Centrală și de Est cu uberPOOL, serviciul ce conectează oameni care merg în aceeași direcție și le permite să împartă costurile călătoriei. În prezent, uberPOOL este disponibil în 29 de orașe, unde servicii ca uberX sunt folosite la scară largă, printre care San Francisco, Londra sau Paris.
În aceste orașe, peste 20% din cursele cu Uber sunt curse împărțite cu alții, prin uberPOOL. În doar 6 luni, uberPOOL a redus numărul de kilometri conduși cu peste 500 de milioane și a economisit 261 de milioane de litri de combustibil, echivalentul a nouă piscine olimpice.
Potrivit unui studiu derulat în perioada 9-18 ianuarie 2017 de Institutul pentru Evaluare și Strategie – IRES, la comanda UBER, 9 din 10 tineri între 18 și 35 de ani din București și Cluj-Napoca folosesc servicii digitale (cloud, mobile banking, aplicatii de transport alternativ, servicii de cazare, plăti digitale, entertainment) și că 85% le recomandă și altora. Aplicațiile de mobile banking și UBER sunt cele mai recomandate de tineri, fiind urmate de WhatsApp.
88% consideră că cei din generația lor influențează felul în care serviciile digitale sunt utilizate în societate. În plus, 54% spun că părinții, rudele sau cunoștințele mai în vârstă au adoptat serviciile digitale urmând exemplul lor, mai arată cercetarea, derulată în rândul a 1.118 tineri între 18 și 35 de ani din București și Cluj-Napoca.
“Cercetarea arată că, pentru tineri, tehnologia a devenit un partener din viața de zi cu zi. Ei nu doar că folosesc servicii digitale, dar influențează și adoptarea acestora de către cei aflați în anturajul lor, fie că vorbim despre persoane tinere sau mai în vârstă. Rezultatele acestei cercetări indică un potențial de multiplicare la nivel de masă semnificativ, mai ales pentru serviciile de mobile banking, dar și pentru serviciile de tipul UBER” declară Antonio Amuza, sociolog în cadrul Institutului pentru Evaluare și Strategie -IRES.