Acest motor de dimensiuni mici poate transforma metanul în hidrogen
Deși automobilele propulsate de hidrogen sunt mult mai puțin poluante și mai accesibile financiar, procesul de producere și distribuire a combustibilului este periculos.
Suntem puși în fața unei dileme serioase. Deși combustibilul pe bază de hidrogen este mult mai rentabil, alimentarea mașinii fiind mai rapidă decât în cazul vehiculelor electrice, producerea și distribuirea acestuia este ineficientă și poluantă, conform Engadget. O echipă de la Institutul de Tehnologie din Georgia a creat un motor în patru timpi care convertește gazul natural (metanul) în hidrogen. Conform surselor, în acest mod ai posibilitatea de a-ți alimenta mașina de oriunde și ai putea chiar să o conectezi la țeava de gaz pe care o ai la tine în casă.
Dispozitivul creat de echipa din Georgia se numește „Co2/H2 piston reactor cu membrană activă (CHAMP) ”. Asemenea ca în cazul unui motor în patru timpi, metanul și aburul sunt capturați într-un cilindru atunci când pistonul se lasă în jos. Apoi acesta se ridică și comprimă elementele la o temperatură de aproximativ 400 de grade celsius.
[readmore]
Acest lucru cauzează o reacție catalitică, care nu necesită realizarea unei explozii, și care formează gazul de hidrogen (H2) și dioxidul de carbon (CO2). Hidrogenul este absorbit de o membrană și iese din camera de reacție, în timp ce dioxidul de carbon este absorbit de un sorbent și este combinat cu un catalizator. Apoi dioxidul de carbon în formă gazoasă este tras înapoi în cilindru și este eliminat într-o formă concentrată, care permite o depozitare și o capturare mai ușoară a acestuia.
Dispozitivul este mai eficient pentru că se folosește de două molecule de apă pentru fiecare moleculă de metan. Mai mult, acesta operează la temperaturi scăzute, lucru care va permite scalarea sa pentru operații comerciale sau pentru cele realizate în casă: „Reactorul este modular, astfel încât poți avea un modul sau o sută de module, depinzând de cantitatea de hidrogen de care ai nevoie”, menționează unul dintre reprezentanții studiului.
Infrastructura pe bază de hidrogen este complexă și scumpă (mai ales că hidrogenul este un gaz exploziv), dar un dispozitiv precum cel propus de cercetători ar putea fi avantajat de multitudinea de linii de gaz care sunt deja integrate în orice locuință.
Chiar dacă această tehnologie ar fi accesibilă astăzi, vehiculele electrice sunt mult mai eficiente și mai puțin poluante. Iar până în momentul în care dispozitivele CHAMP ar fi produse la nivel comercial, s-ar putea să dispunem deja de baterii mai ieftine, care au o capacitate mai mare și care se încarcă mai rapid. Cu toate acestea, ca industria petrolului să nu piardă teren, tehnologia pe bază de hidrogen va continua să se perfecționeze.