Site-urile te pot spiona și dacă folosești mai multe browsere
Chiar dacă unora le place să creadă că nu este o problemă atât de mare, o amprentă digitală a browserului poate spune foarte multe despre tine.
O echipă de cercetători a reușit să creeze prima tehnică prin care site-urile pot urmări vizitatorii, chiar și atunci când aceștia folosesc două sau mai multe browsere. Acest pas distruge una dintre metodele de ”apărare” împotriva site-urilor care identifică vizitatorii pe baza amprentei digitale lăsate de browsere.
Aceste tehnici de amprentare sunt extrem de eficiente în ceea ce privește identificarea utilizatorilor cu setări standard ale browserelor. Spre exemplu, unealta Panopticlick a descoperit că, dintre 237.395 de browsere testate, browser-ul meu are o amprentă unică. Astfel de amprente sunt rezultatul diverselor setări și extensii din browser, combinate cu elemente precum fusul orar și nu numai.
Până acum, tracking-ul era limitat la un singur browser și nu se putea asocia amprenta din Firefox cu cea din Chrome, spre exemplu. Noua tehnică nu doar că lucrează pe mai multe browsere, ci este și mai eficientă decât amprentarea într-un singur browser.
Există avantaje și dezavantaje în ceea ce privește amprentarea online. Spre exemplu, o bancă poate ști dacă cineva s-a logat într-un cont, de pe un calculator ce nu a mai fost folosit până atunci, iar dacă unitatea consideră că vizita este suspectă, poate lua legătura cu deținătorul contului pentru a se asigura de securitatea acestuia. Un mare dezavantaj este încălcarea intimității online, deoarece site-urile îți pot servi reclame personalizate și dacă schimbi browser-ul, deoarece ești recunoscut după amprenta digitală, arată arstehnica.com.
Noua metodă de urmărire se bazează pe un cod JavaScript suficient de compact pentru a rula în fundal, în timp ce utilizatorii sunt ocupați cu altceva. Noua metodă de culegere a datelor are o eficiență de 99,2%, în timp ce metodele clasice, bazate pe un singur browser, ajung la 90,8% (în cazul AmIUnique).