Jucăriile inteligente spionează și transmit mai departe conversațiile copiilor
Jucăriile inteligente de care se bucură cei mici s-ar putea să fie mai periculoase decât par la prima vedere.
O coaliție de organizații care apără drepturile consumatorului arată că intimitatea copiilor este pusă în pericol de astfel de jucării. O plângere depusă la US Federal Trade Commission arată că jucării de la Genesis Toys, mai exact i-Que Intelligent Robot și My Friend Cayla, cu software de recunoaștere vocală de la Nuance Communications, încalcă legile ce protejează confidențialitatea copiilor.
Plângerea stipulează faptul că jucăriile înregistrează conversațiile și trimit fișierele audio către un server operat de Nuance, fără să aibă acordul părinților. Asta încalcă statutul Children’s Online Privacy Protection Act, din 1998, care obligă site-urile să obțină aprobarea unui părinte înainte de a folosi datele copiilor ce au sub 13 ani.
”Pe măsură ce jucăriile inteligente devin din ce în ce mai răspândite, trebuie să ne asigurăm că siguranța și confidențialitatea copiilor sunt respectate”, arată Katie McInnis, consilier pe politici de tehnologie, la Consumers Union. ”Când o jucărie colectează informații personale despre un copil, familia are dreptul să știe, dar are dreptul să și aleagă ce se poate întâmpla cu datele acestea”, arată cnet.com.
Acestea nu sunt primele jucării ”acuzate” de încălcarea drepturilor la confidențialitate. O controversă din 2015 a avut în centrul atenției o jucărie Hello Barbie, care le permitea hackerilor să afle adresele posesorilor de astfel de păpuși. De asemenea, și jucăria Fisher-Price Smart Toy, un urs de pluș care poate conversa cu copiii, ar fi transmis mai departe informații din conversații.
Pentru unii, astfel de acuzații arată încă o dată că Internetul Tuturor Lucrurilor prezintă o serie de potențiale pericole, din cauza noțiunii de ”legare” a oricăror activități de senzori ai obiectelor. Cercetătorii de la firma Gartner arată că senzorii vor fi implementați în 6,4 miliarde de dispozitive doar în acest an, iar numărul se va tripla până în 2020, la 20,8 miliarde de device-uri.