Google nu mai permite reclamele pe site-urile de știri false
Site-urile de știri false au devenit foarte populare în ultimii ani, iar Google încearcă să descurajeze astfel de practici prin eliminarea suportului pentru platforma AdSense pe acele publicații online.
În ultimele săptămâni s-a dezbătut foarte mult subiectul publicațiilor care se ocupă cu publicarea de informații false sau denaturate, după ce a ieșit la iveală că ar fi putut influența în mod semnificativ rezultatul alegerilor din Statele Unite. Aparent, un număr semnificativ de site-uri, cu o audiență importantă, au servit în mod regulat știri menite să pună într-o lumină pozitivă gesturile lui Donald Trump și să o atace pe Hillary Clinton.
În speranța descurajării blogurilor și site-urilor de știri care publică aproape exclusiv astfel de conținut, Google a publicat pe parcursul zilei de ieri noi reguli referitoare la utilizarea platformei AdSense. Aceasta din urmă este platforma online prin intermediul căreia Google oferă module de reclamă doritorilor, pe care ulterior le remunerează pornind de la numărul de afișări și clickuri generate.
Pornind de la premisa că astfel de site-uri cu conținut mincinos nu fac nici fel de favoarea publicului larg și nu vin cu beneficii reale pentru cititori, Google nu va mai finanța respectivul conținut prin afișarea de reclame AdSense. Trăgând linie, reclamele nu vor mai fi afișate ,,pe paginile care reprezintă greșit, afirmă eronat sau ascund informații referitoare la cel ce publică, la conținutul publicat sau la scopul principal.”
În altă ordine de idei, intenția este una cât se poate de lăudabilă, din păcate, modul în care va fi implementată s-ar putea să conteze mai mult decât intenția. Măsuri similare pentru descurajarea site-urilor cu conținut mincinos sau calomnios au existat din totdeauna, dar atâta timp cât nu sunt raportat în mod regulat de către internauți, iar respectivele rapoarte sunt luate în serios, este foarte dificilă desființarea lor sau ascunderea lor printre rezultatele Google.