Hyperloop One construiește, oficial, primul tren ultra-rapid
Hyperloop One, un startup care s-a inspirat din fantezia lui Elon Musk de a construi „al cincilea mijloc de transport” a anunțat oficial că va construi un tren în Emiratele Arabe Unite.
Hyperloop va fi un tub mare, depresurizat, care propulsează o capsulă cu oameni sau materiale din punctul A în punctul B. Când a prezentat prima oară ipoteza de Hyperloop, Elon Musk a folosit-o pentru a protesta împotriva planurilor fostului guvernator al Californiei de a construi un tren. Acel tren ar fi costat 68 de miliarde de dolari, iar un bilet de la San Francisco la Los Angeles ar fi fost 100 de dolari. Potrivit părintelui Tesla, poți crea un mijloc de transport mult mai ieftin și mai rapid, folosind tehnologia potrivită, iar Hyperloop pare varianta ideală.
În afară de Elon Musk, după cum am spus și mai sus, și cei de la Hyperloop One vor să transforme această idee în realitate. Hyperloop One va finaliza testul de fezabilitate din Emiratele Arabe Unite în 2017, în urma înțelegerii cu RTA (Roads and Transport Authority). Călătoria de aproape 150 km dintre Dubai și Abu Dhabi durează două ore cu mașina, dar cu un Hyperloop ar putea dura 12 minute, dat fiind că acesta ar circula cu viteza de 1.220 de kilometri pe oră.
Rob Lloyd, șeful Hyperloop One, a prezentat într-o conferința ținută în cea mai înaltă clădire din lume, Burj Khalifa din Dubai, planurile privind construcția unui traseu între Abu Dhabi și Dubai. Acesta susține că sistemul ar putea fi gata până în 2020, dar momentan mai sunt necesare multe teste.
Planurile cele mai optimiste implică și prelungirea traseului până în Riad, după 2030, dacă autoritățile din Qatar și Arabia Saudită sunt de acord. Călătoria ar dura 23 de minute între Dubai și Doha și 48 de minute între Dubai și Riad.
Putem să ne facem o idee legată de cum ar arăta sistemul, grație clipului de mai sus. Costurile sunt estimate undeva la 4,8 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă că, în afară de teste, cei de la Hyperloop One au nevoie și de finanțare, având în vedere faptul că momentan au doar aproximativ 160 de milioane de dolari, potrivit Science Alert. De asemenea, planul pe termen lung al startupului implică construirea unui nou Drum al Mătăsii. prin care mărfurile sa fie trimise din China în Europa într-o singură zi.