Pentru o casă inteligentă: Cum controlezi căldura din casă de la distanță
În casele noastre din ce în ce mai inteligente, care se pregătesc pentru un viitor în care toate electrocasnicele sunt conectate la Internet, confortul a devenit sinonim cu conectivitatea și controlul la distanță.
În acest context, Ariston Thermo lansează aplicația Ariston NET, care ne face centralele termice mai inteligente. Prin intermediul aplicației, centrala termică din locuință poate fi controlată de la distanţă, iar pregătirea apei calde menajere poate fi făcută în momentul dorit de proprietari. Temperatura poate fi reglată cu ajutorul unui dispozitiv mobil, de oriunde, singura condiție fiind o conexiune la Internet. În plus, folosirea noii aplicaţii poate genera economii de până la 25% la consumul de energie.
Ariston NET este compatibilă cu centralele din ultimele generații Ariston, gamele Genus Premium Evo şi Clas Premium Evo. Pentru a putea fi instalată, este necesar ca centrala să fie echipată cu kit-ul multi-zone Ariston Sensys Net, compus din dispozitivul de termoreglare Sensys și din gateway, care apoi trebuie conectat la WiFi. Odată făcută montarea, proprietarul trebuie să instaleze Ariston Net din GooglePlay sau App Store.
Aplicația oferă patru moduri prestabilite de funcționare: pentru iarnă, pentru oprire cu activarea funcţiei anti-îngheţ, pentru vară și pentru perioada vacanţei, iar centrala nu are nevoie de verificări suplimentare.
De asemenea, prin activarea funcției Auto, centrala va funcționa conform temperaturilor din exteriorul și interiorul locuinței. Această funcție este și cea care are un rol important în reducerea semnificativă a consumului de energie, cu până la 25%. Aplicaţia oferă sugestii de setare pentru reducerea consumului de gaz, printr-o monitorizare constantă a centralei.
O altă funcție importantă este programarea zilnică și săptămânală, în funcție de programul proprietarului. În cazul în care apare o problemă în funcționarea centralei, aplicația va transmite o notificare proprietarului, dar și centrului de service, dacă este activat serviciul de service la distanță. De asemenea, Ariston NET aduce aminte utilizatorului şi de momentul potrivit pentru revizia centralei, generând totodată rapoarte legate de consumul de energie.
Românii pun din ce în ce mai mult accent pe serviciile conexe precum service şi garanţii, pe funcţiile oferite, preţul nemaifiind principalul criteriu de achiziţie al unei centrale termice. Această orientare este tot mai vizibilă începând cu septembrie 2015 când, odată cu introducerea normativelor europene ErP, centralele termice în condensare au câştigat tot mai mult teren datorită consumului redus de gaz şi emisiilor reduse de noxe.