18 iun. 2016 | 14:00

Ai fi surprins câți bani se fac din servicii de genul Uber și cine e în spatele lor

ACTUALITATE
Ai fi surprins câți bani se fac din servicii de genul Uber și cine e în spatele lor

Este posibil să fi experimentat deja transportul cu mijloace gen Uber în România, dar este greu de crezut câți bani se învârt în această industrie globală de alternative taxi.

Pentru a înțelege mai bine sumele vehiculate în domeniul de partajare a unei mașini pentru a face câțiva bani în plus, un punct bun de start este bugetul NASA pe anul fiscal 2015 – 18,5 miliarde de dolari. Pornind de la această premisă, aveți în vedere câ, la nivel global, Uber și Didi Chuxing, considerat Uberul Chinei, au la dispoziție sume de câteva ori mai mari pentru investiții și expansiune.

Dacă Didi Chuxing este o companie de care nu ați auzit niciodată, ar trebui să o aveți în vedere măcar din prisma faptului că Apple a investit recent în ea un miliard de dolari. Momentan, valoarea respectiei companii este de 28 de miliarde de dolari, iar dacă asta nu era suficient, tocmai a încheiat o nouă repriză de finanțare în care a strâns 7,3 miliarde. În mare parte, toți acești bani vor fi folosiți pentru extinderea serviciului în noi teritorii și pentru îmbunătățirea infrastructurii utilizate.

Pe de altă parte, Uber continuă să fie sinonim cu serviciile de acest tip, iar valoarea companiei este de 62,5 miliarde de dolari, de 3,37 de ori mai mult decât NASA. Pe 1 iunie, doar de la un finanțator din Arabia Saudită a obținut 3,5 miliarde de dolari – cea mai mare investiție făcută vreodată într-o companie privată. Pentru a avea o cantitate semnificativă de bani, numerar – aproximativ 10,5 miliarde, Uber caută să obțină acum împrumuturi preferențiale pe termen lung de aproximativ 2 miliarde de dolari.

Per ansamblu, există multe speculații legate de destinația sumelor de bani strânse de Uber și Didi Chuxing, dar un lucru este sigur. Acești doi giganți caută să domine piața serviciilor alternative la taximetrie și, mai multe decât atât, să prevină apariția unor alternative. În definitiv, este foarte greu să cucerești un oraș precum Londra dacă nu stimulezi șoferi de taximetre cu 140 de dolari pe sâptămână pentru a deveni angajați Uber. Momentan, scopul este domninația în China, unde sumele de bani care se învârt sunt fabuloase într-o varietate foarte mare de domenii, inclusiv acesta.

Insistând un pic pe companiile din spate celor doi giganți, veți vedea că lupta este un pic mai importantă decât pare la prima vedere. Apple, Alibaba și Tencent au făcut investiții importante în Didi, pe când Uber are în spate giganți precum Google Ventures, Microsoft și Baidu.

 

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele