YouTube a pornit ca un site de matrimoniale
Deși ar părea greu de crezut, YouTube se adresa la început doar unor număr restrâns utilizatori dornici de a publica videoclipuri.
Un site video de matrimoniale. Asta trebuia să fie YouTube inițial, dacă este să dăm crezare unei declarații făcute recent de Steve Chen, co-fondator al site-ului. ”Am știut dintotdeauna că videoclipurile au potențial, dar care ar fi putut fi aplicația? Ne-am gândit că matrimonialele ar fi fost alegerea eviedentî”, a declarat Chen la SXSW, Texas.
După cum scriu cei de la Geek, nu este ceva neobișnuit să vezi start-up-uri care își schimbă complet strategia. Însă în cazul YouTube, fondatorii nu au așteptat decât 5 zile până când și-au dat seama că trebuie să schimbe totul. Inițial, YouTube trebuia să funcționeze într-un mod foarte simplu: fiecare utilizator urma să realizeze videoclipuri în care să să prezinte și să spună ce caută. După 5 zile, niciun videoclip nu fusese înregistrat.
În acest condiții, Chen, alături de Chad Hurley și Jawed Karim, s-au decis să renunța la matrimoniale și să facă din YouTube un site pentru orice fel de materiale video. O decizie extrem de simplă, dar una care le-a asigurat succesul celor trei și care i-a convins pe oficialii Google să cheltuie în anul 2006 nu mai puțin de 1,6 miliarde de dolari pentru a achiziționa YouTube.
Susan Wojcicki, cea care se ocupa de secțiunea video a celor de la Google, a povestit în urmă cu ceva vreme cum a ajuns la concluzia că trebui să cumpere YouTube. Din câte se pare, Wojcicki a descoperit un videoclip amuzant cu doi studenți din China care păreau a cânta ”As long as you love me”, melodia celor de la Backstreet Boys. A fost extrem de amuzată de videoclip și a observat un lucru extrem de important: oamenii din toată lumea pot crea conținut, fără a avea nevoie să se afle într-un studio. La doar șase luni după ce a descoperit videoclipul, Wojcicki a reușit să-i convingă pe șefii Google să achiziționeze YouTube.