Tabletele nu mai au nici o șansă să revină la popularitatea de odinioară
A apus de mult perioada de glorie în care tabletele se vindeau precum pâinea caldă și, mai mult decât atât, trendul nu pare că se va întoarce prea curând.
Tabletele sunt de foarte multe feluri, cu dimensiuni mai mici sau mari, cu Android sau iOS, cu dock sau fără, tastatură sau nu. Cu toate acestea, situația dramatică a vânzărilor din piață pare să le afecteze pe toate.
iPad-urile, care reprezintă în continuare liderul acestei familii de produse, au scăzut în ultimele 12 luni cu o viteză amețitoare, iar un nou studiu confirmă că trendul negativ nu pare să încetinească prea curând. În primul trimestru al acestui an, ne așteptăm la o descreștere a vânzărilor cu până la 40% în comparație cu ceea ce s-a înregistrat în ultimul trimestru din 2015. Numărul este cu atât mai dezamăgitor cu cât iPad Pro-ul trebuia să reintroducă un zvâc în piață, și nu a reușit acest lucru. iPad Air 3 se pare că va încerca același lucru luna viitoare.
Conform prezicerilor celor de la Digitimes, vânzările de iPad vor atinge pragul de doar 9,8 milioane de unități vândute în acest trimestru. Tabletele Apple nu s-au mai vândut atât de slab din trimestrul al doilea din 2011, când abia se înregistra un an de când au ajuns pe piață. Pe lângă scăderea de 39,1% față de Q4 2015, acestea creații din portofoliul gigantului din Cupertino se vând cu 20% mai slab decât aceeași perioadă a anului trecut.
Partea bună pentru Apple este că vânzările dezamăgitoare nu vizează doar produsele sale. În primul trimestru vor fi vândute global 46,65 milioane de tablete, cu 28,6% mai puțin decât în ultimul trimestru din 2015, iar în comparație cu aceeași perioadă din 2015, valoarea totală este mai mică cu 8,6 procente. Ca urmare, deși Apple în continuare este cea mai afectată de acest trend, scăderea la invelul întregii industrii se va răsfrânge asupra tuturor utilizatorilor activi. Cu un pic de noroc, Samsung poate va ocupa primul loc pe podium într-un an, doi.