E uimitor câte reclame periculoase a blocat Google pentru voi
Cel mai nou studiu publicat de Google pe marginea reclamelor pe care vi le-a afișat în 2015 include câteva statistici foarte interesante.
Reclamele online au ajuns să fie asociate cu stres, nervi și un grad ridicat de pericol. Într-o perioadă în care majoritatea infecțiilor care vă pot pune în pericol sistemul pornesc de la o reclamă văzută pe un site, nu ar trebui să vină ca o surpriză numărul foarte mare de internauți care folosesc extensii de browser și aplicații dedicate pentru blocarea reclamelor. Cu toate acestea, având în vedere că din acest domeniu obține Google cea mai mare parte a profiturilor sale, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că gigantul din Mountain View vrea să remedieze măcar parțial riscul la care vă expuneți pe internet.
Deși foarte mult publicații online supraviețuiesc din reclame, din cauza modului din ce în ce mai agresiv în care acestea sunt construite, internauții încearcă să le ocoloească. Când vine vorba de reclame negative, malițioase sau periculoase pentru sistemele voastre, Google face eforturi pentru a vă scăpa de cea mai mare parte a riscurilor potențiale. Nu de alta, dar în momentul în care o reclamă servită de Google vă afișează o reclamă ce vă poate afecta securitatea sistemului, automat dați vina pe compania americană și nu pe creatorul reclamei.
Chiar și după ce a stabilit un set de reguli foarte bine puse la punct, destinate creatorilor de reclame ce speră să le distribuie prin rețeaua companiei lui Larry Page, Google are foarte mult de muncă. Doar în 2015, a blocat nu mai puțin de 780 de milioane de reclame ce încălcau regulile companiei. Pe lângă faptul că acestea vă putea instala spyware și adware pe PC, promovau la prima vedere produse miraculoase de slăbit sau redirecționau utilizatorii către site-uri de phishing ce puteau avea consecințe dezastruoase pentru datele voastre private.