Microsoft va ști dacă ești trist sau vesel cu Project Oxford Emotion
Microsoft lucrează la un nou tool care să detecteze ce anume simți când ți se face o poză. Numit Project Oxford Emotion, noul API de la Microsoft se folosește de cele mai recente dezvoltări în inteligența artificială pentru a ști dacă ești trist sau vesel în imaginile în care ești surprins.
Anunțat la conferința Microsoft Future Decoded în Anglia, Project Oxford Emotion este un mic tool dezvoltat de echipa din spatele Project Oxford ce este un API care se folosește de diferiți algoritmi pe baza tehnologiei ”machine learning” dezvoltați pe platforma Microsoft Azure.
Project Oxford Emotion este dezvoltat pentru a servi alte aplicații personalizate care se vor conecta la sistemul de calcul prin cloud Microsoft Azure. Prin acest intermediu, toate aplicațiile conectate la Azure vor putea să identifice o mulțime de expresii faciale de toate felurile, în orice context ar fi ele.
Emoțiile ce pot fi recunsocute de Emotion sunt tristețea, bucuria, furia, surprinderea, dezgustarea, frica, mulțumirea, sau pur si expresiile faciale neutre.
Pentru a detecta aceste emoții, Project Oxford Emotion îți va cere o imagine pe modelul How-Old și apoi va începe să recunoască expresiile faciale ale tuturor fețelor din imaginea respectivă. În mod adițional, programul poate încadra toate figurile din poză in anumite chenare care să afișeze emoțiile reflectate de figurile prezente.
Pentru a putea testa Project Oxford Emotion, cei interesați pot intra pe site-ul celor de la Project Oxford și să încerce Emotion API ce momentan se află în stadiul de beta. Alături de acesta, și alte mici tool-uri sunt prezente precum Face API, și Computer Vision.
Pentru a putea testa micul program, utilizatorii trebuie să încarce imagini cu ei de cel mult 4MB in format JPEG, PNG, GIF și PNG.
Merită de menționat de asemenea că aplicația folosește tehnologia numită ”machine learning” ce forțează sistemul de detectare să se îmbunătățească exponențial pe baza ratei sale de succes, așadar așteaptă-te ca în timp Emotion să-ți recunoască emoțiile mult rapid si precis decât o făcea inainte.
Unele dintre cele mai populare posibile aplicații pentru acest nou sistem de recunoaștere facială este folosirea acestuia în magazine de către diferiți producători pentru a monitoriza reacțiile clienților atunci când le privesc produsele pe rafturi.