07 oct. 2015 | 17:00

Volkswagen oferă 2.000 de dolari clienților pentru a rămâne fideli

ENTERTAINMENT
Volkswagen oferă 2.000 de dolari clienților pentru a rămâne fideli

Scandalul emisiilor diesel în care sunt implicații nemții de la Volkswagen amenință integritatea companiei și viitoarele profituri, așa că aceștia au găsit un mod prin care consideră că-și vor fideliza clienții.

Volkswagen riscă să-ți piardă o mare parte din clienți din cauza scandalului diselgate, dar producătorul auto nu are de gând să stea de-o parte și să se uite cum clienții lor se îndreaptă spre alte branduri auto. Pentru a evita acest lucru, compania oferă stimulente financiare pentru ca cei care au deja un Volkswagen să-și achiziționeze unul nou.

Volkswagen a trișat atunci când au fost efectuate testele care indicau emisiile unei mașini atunci când aceasta se deplasa normal. Pentru a reliza acest lucru, s-a folosit de un software special care era instalat în calculatorul de bord al tuturor autovehiculelor diesel produse între 2008 și 2015. Acesta era capabil să identifice perioadele în care o mașină era supusă unui test luând în considerare patru factori: poziționarea volanului, viteza mașinii, durata de funcționare a motorului mașinii și presiunea atmosferică.

În timpul testelor, software-ul făcea posibil ca motorul să intre într-un mod diferit. Mai exact, acesta nu funcționa la capacitățile optime, iar emisiile se încadrau în acest fel în limitele impuse de autoritățile din America. Atunci când mașina se afla pe stradă, însă, software-ul permitea motorului să funcționeze normal, principala consecință fiind o creștere considerabilă a emisiilor. Cât de mare era această creștere? După cum indică numeroase surse, acestea erau de aproape 40 de ori mai mari.

Conform Autoblog, programul de fidelizare are scopul de a oferi 2.000 de dolari șoferilor de Volkswagen din Statele Unite, sumă care să fie folosită pentru achiziționarea unui nou model, pe baza de benzină, sau hibrid. În plus, această ofertă se acumulează la oricare alta valabilă deja în catalogul companiei. Sumele oferite variază de la 2.000 de dolari pentru un nou Passat la 4.000 de dolari pentru un Touareg sau Eos.

Adoptând această strategia, conducerea Volkswagen speră să diminueze scăderile financiare care ar putea surveni în urma scandalului diselgate. În ciuda faptului că au trișat cu privire la cantitatea de emisii în cazul modelelor diesel, Volkswagen s-a bucurat de creșterea vânzărilor în luna septembrie. Totuși, lucrurile s-ar putea schimba dramatic în octombrie.

Mișcarea celor de la Volkswagen este, de asemenea, un răspuns la decizia luată de Fiat, în Europa. Italienii oferă posesorilor de Volkswagen reduceri semnificante dacă aceștia doresc să renunțe la mașina nemțească în favoarea unui Fiat.