Aplicaţiile voastre de pe iPhone şi iPad acum ocupă spaţiu mai puţin
Datorită implementării corecte a unui concept anunţat cu mult timp în urmă, aplicaţiile voastre de pe iPhone şi iPad au devenit mai mici peste noapte.
În momentul în care oficialii Apple au anunţat în cadrul conferinţei WWDC noul iOS 9 au prezentat un concept care la momentul respectiv nu era foarte clar pentru toată lumea. Era vorba de ,,app thining” sau ,,app slicing”. Ilustrat într-o oarecare măsură în imaginea de mai sus, acesta trebuia să se reflecte în dimensiuni mai mici pentru aplicaţiile voastre de pe iPhone şi iPad. Acest avantaj major pentru utilizatori trebuia să implice un efort infim sau inexistent pentru dezvoltatori.
Ideea de bază este următoarea. Până de curând, în momentul în care voi instalaţi o aplicaţie de iPhone şi iPad, indiferent de dispozitivul pe care o rulaţi, voi aţi fi descărcat o grămadă de resurse aferente aplicaţiei care nu vă erau în mod direct utile. De exemplu, dacă aţi fi descărcat un joc pe un iPhone 5S, automat aţi descărcat şi interfaţa aceluiaşi joc pentru iPad sau mai bătrânul iPhone 4S. Astfel, aplicaţiile erau mult mai mari decât ar fi trebuit doar pentru că erau universale şi, o singură versiune, putea fi instalată pe iPhone şi iPad.
În teorie, App Thining trebuia implementat odată cu lansarea iOS 9, dar din cauza unui bug care afecta modul în care erau restaurate aplicaţiile dintr-un Backup iCloud, acesta nu a funcţionat cum ar fi trebuit. Din fericire, toate problemele se pare că au fost remediate, iar dacă aveţi un iDevice car rulează recent lansatul iOS 9.0.2 ar trebui deja să profitaţi de noua funcţie. Singurul lucru pe care trebuie să-l facă dezvoltatorii este să marcheze corect în noile versiuni ale aplicaţiilor lor, ce resurse ale unei aplicaţii sunt universal necesare, care sunt pentru iPad, iPhone 6, iPhone 5, iPhone 4S, etc. Din acel moment, iDevice-ul vostru se va descurca singur.