12 iun. 2015 | 08:30

Mașina care evită singură gropile de la Jaguar Land Rover

ENTERTAINMENT
Mașina care evită singură gropile de la Jaguar Land Rover

La capitolul tehnologii auto, marii producători duc un duel aprig, de ani de zile.

Britanicii de la Jaguar Land Rover aduc ceva nou în acest segment, cu scopul de a revoluționa ținuta de drum a mașinii pentru totdeauna.

BMW a anunțat, în urmă cu scurt timp, lansarea unei funcții care va anunța șoferii în legătură cu locurile libere de parcare din apropierea lor. Jaguar Land Rover se duce și mai departe, dezvoltând o tehnologie ce scanează și monitorizează drumul astefel încât mașina va putea evita gropile de pe șosea.

JLR va dota mașinile cu camere și senzori care vor scana constant șoseaua. Odată realizată această funcție, mașina calculează nivelul de optimizare a suspensiei în funcție de gropile sau denivelările din șosea, astfel încât pasagerii să resimtă cât mai puțin impactul cu respectivele obstacole, eventual, sistemul putând opri mașina complet.

Britanicii au dotat câteva exemplare Range Rover Evoque cu acest sistem, ele afâlndu-se la ora actuală în teste, pe drumurile din Marea Britanie. Odată descoperite gropile și denivelările șoselei, mașina le va comunica unui sediu central. Astfel, alți șoferi ce dețin această tehnologie pe mașinile lor vor fi avertizați cu mult înainte de a ajunge pe respectiva secțiune de drum.

Cei de la Jaguar Land Rover au declarat că au ca obiectiv evitarea gropilor fără a părăsi sensul de mers, lucru probabil posibil la ei acasă. Dacă stăm să analizăm eficiența unei asemenea funcții la noi în țară, probabil mașina ar merge de capul ei pe lângă șosea.

În Marea Britanie aproximativ 15% din drumuri reprezintă un potențial risc pentru autovehicule, și condiția lor mecanică. Statul englez a plătit daune de 20 de milioane de lire, în cursul anului trecut, datorită defecțiunilor cauzate automobilelor în urma condițiilor de drum.

Putem observa clar interesul autorităților în dezvoltarea unei astefel de tehnologii. Am uitat să vă spun că cei de la JLR sunt niște samariteni desăvârșiți, ei dorind să ofere locațiile exacte ale gropilor și guvernului, pentru a facilita mai ușoara reparație a acestora.

Dacă englezii stau prost la 15% din suprafța șoselelor, în Roamnia treaba stă puțin diferit. Din totalul de 16.360 de kilometri ai rețelei noastre de drumuri, în jur de 10.422 de kilometri necesită reparații. Asta înseamnă că 63.7% (dacă tot vorbim în procente) din șoselele noastre vor scoate untul din respectiva funcție. Botezată „Pothole Alert”, tehnologia britanicilor va întâmpina destul de multe probleme, aș spune eu, în privința șoselelor din România. Nu m-ar mira deloc dacă o asemenea opțiune nu va fi disponibilă pe mașinile destinate țării noastre, chiar și după implementarea ei globală, de către cei de la Jaguar land Rover.