Ce filtre trebuie să folosești ca fotografiile tale să fie populare pe Instagram
Există destul de multe utilizări ale datelor pe care rețelele sociale le colectează. Unele sunt benefice, altele mai puțin, dar asta nu le face neinteresante. De exemplu, o echipă de cercetători de la Georgia Tech și Yahoo Labs a efectuat un studiu asupra filtrelor cel mai bine cotate pe Instagram și Flickr.
Lucrarea se numește „Why We Filter Our Photos and How It Impacts Engagement” și este împărțită în secțiuni calitative și cantitative. În partea calitativă, aceștia au intervievat 15 utilizatori care folosesc Flickr în mod constant, pentru a afla mai multe despre obiceiurile lor legate de filtrele foto. În partea cantitativă, au analizat 7,6 milioane de fotografii de pe Flickr încărcate prin aplicația pentru telefon, dintre care mai mult de jumătate fuseseră publicate prin Instagram.
Ei au avut în vedere cât de des erau vizualizate și comentate, pentru a înțelege care filtre sunt mai plăcute de public și creează angajament. Rezultatele interviului nu au fost tocmai surprinzătoare, întrucât majoritatea și-a exprimat preferința pentru filtrele cu aspect vintage. Totuși, numerele sunt ceva mai interesante. Potrivit cercetării, pozele cu filtru au o șansă mai mare cu 21% de a fi vizualizate și cu 45% mai mare de a fi comentate decât cele nefiltrate.
În ceea ce privește o analiză mai atentă asupra filtrelor, se pare că un efect care creează impresia de temperatură caldă generează cele mai multe comentarii și acestea duc la creșterea numărului de vizualizări. La polul opus, saturația crescută scade numărul de vizualizări, iar efectul de”îmbătrânire” a pozei scade atât vizualizările, cât și comentariile, scrie New York Magazine. Desigur, dacă ții cont de aceste ponturi, nu ai garanția că fotografiile tale vor deveni virale. Totuși, nu ar fi o idee rea să ții cont de ele, mai ales dacă ești cu adevărat pasionat și nu ai un cont de Instagram plin de selfie-uri.